
| Ders Kodu | : UTİ452 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Dersin amacı tüketicilerin satın alma karar ve davranışlarını, bu davranışları etkileyen psikolojik ve sosyo‐kültürel faktörleri yakından tanıyarak müşteri ihtiyaçlarının daha iyi tahmin ve tatmin edilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Piyasa ekonomisinde tüketicinin yeri; pazarlamada tüketici davranışının yeri ve önemi; tüketici davranışı genel modeli; psikolojik faktörler: öğrenme ve bellek; güdüleme ve algılama, tutum, kişilik, benlik ve yaşam biçimi; sosyo kültürel faktörler: grup, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür; tüketici satın alma süreci; toplum ve tüketici davranışı; tüketicinin korunması ve tüketici bilinci; tüketici eğitimi konuları incelenmektedir.