
| Ders Kodu | : UTİ306 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu dersin amacı, uluslararası pazarlamanın önemini açıklamak ve dış pazar koşulları hakkında bilgiler vermektir.
Küreselleşmeyle birlikte artan ve gelişen dış ticaret faaliyetleri incelenecek, dış pazarlara yönelen işletmelerin pazarlama kararları ve çabaları araştırılacaktır. Dersin içeriğini oluşturan temel kavramlar, pazarlama, pazar ve pazarlama stratejileri, uluslararası pazarlama ilkeleri, mikro ve makro pazarlama, tüketici pazarları, kurumsal piyasalar, uluslararası piyasalar, piyasaların ölçümü, hedef pazar dağılımı ilkeleri, pazarlama karması, ürün ve hizmetler, fiyat, dağıtım kanalları, promosyon, örnekler ve uygulamalardan oluşmaktadır.