
| Ders Kodu | : TUİ410 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Yetenek yönetimini kavramının ne olduğunu, konaklama işletmelerinde yetenek yönetiminin nasıl uygulanacağını, yetenek yönetiminin avantajlarının ve dezavantajlarının neler olduğunu öğretmek amaçlanmaktadır.
Bu dersin amacı, yetenek yönetimi kavramını, konaklama işletmelerinde nasıl uygulanacağını ve yetenek yönetiminin avantajları ile dezavantajlarını öğrencilere öğretmektir. Yetenek yönetimi, bir işletmenin ihtiyaç duyduğu yetenekli çalışanları çekme, geliştirme, motive etme ve elde tutma sürecidir. Bu süreç, işletmenin rekabet gücünü artırmada kritik bir rol oynar. Konaklama işletmelerinde yetenek yönetimi, yetenek kazanımı, yetenek geliştirme, performans yönetimi, kariyer gelişimi ve yetenek elde tutma stratejileriyle uygulanır. Yetenek kazanımı, nitelikli personel seçimi ve işe alım süreçlerini içerir. Yetenek geliştirme, eğitim programları, mentorluk ve koçluk faaliyetlerini kapsar. Performans yönetimi, performans değerlendirme sistemleri ve geri bildirim mekanizmalarını içerir. Kariyer gelişimi, çalışanlara kariyer yolları oluşturma ve terfi olanakları sunmayı amaçlar. Yetenek elde tutma ise çalışan bağlılığını artırıcı politikalar ve ödüllendirme sistemleri ile sağlanır. Yetenek yönetiminin avantajları arasında rekabet avantajı, iş verimliliği, çalışan bağlılığı, inovasyon ve işveren markasının güçlenmesi yer alır. Yetenekli çalışanlar, işletmenin pazardaki konumunu güçlendirir, daha verimli ve etkili çalışır, yaratıcı ve yenilikçi çözümler geliştirme potansiyeline sahiptir ve işletmenin cazip bir işveren olarak algılanmasını sağlar.
| Dr. Öğr. Üyesi Erdem BAYDENİZ |
| 1. | Yetenek yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir |
| 2. | Yetenek yönetiminin gelişimini bilir |
| 3. | Yetenek yönetiminin nasıl uygulanacağını bilir |
| 4. | Yetenek yönetiminin avantaj ve dezavantajlarını bilir. |
| 5. | Yetenek yönetimine ortam hazırlayan koşulları tahlil etmeyi öğrenmek |
| 1. | Altınöz, M. (2010), Yetenek Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 |