
| Ders Kodu | : TUİ210 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Turizm işletmelerinde tüm süreçlerin yönetilmesinde, kalite olgusunun tarihsel gelişimini ve bu işletmelerin karşılaşabileceği problemlerine çözüm sunabilecek kalite yönetim yöntem, teknik ve modellerini öğrenmek ve uygulamak.
Kalite Yönetim Sistemleri dersi, turizm işletmelerinde kalite kavramının tarihsel gelişimini ve işletme problemlerine çözüm sunacak kalite yöntem, teknik ve modellerini öğretmeyi amaçlar. Ders, kalite kavramının evrimi ve kalite yönetiminin tarihçesi ile başlar. Ardından, kalite yönetim sistemlerinin (QMS) temel prensipleri ve ISO 9001 gibi ilgili standartlar ele alınır. Toplam Kalite Yönetimi (TKY), Kaizen, Altı Sigma, Lean Yönetim ve Benchmarking gibi kalite yönetim teknikleri ve araçları incelenir. Ayrıca, turizm sektöründeki konaklama, yiyecek-içecek ve seyahat acenteleri gibi farklı alanlarda kalite yönetimi uygulamaları ve hizmet kalitesinin ölçülmesi üzerinde durulur. Dersin devamında, kalite denetimi ve sürekli iyileştirme süreçleri, müşteri memnuniyeti ölçüm teknikleri, geri bildirim ve şikayet yönetimi konuları işlenir. Müşteri odaklılık, proses odaklılık, liderlik ve çalışan katılımı gibi güncel kalite yönetimi yaklaşımları da ele alınır. Kalite yönetim yöntemlerinin işletme problemlerinin çözümüne katkıları ve problem çözme teknikleri ile ilgili vaka çalışmaları yapılır. Son olarak, gerçek yaşam örnekleri ve uygulamalı projeler aracılığıyla kalite yönetimi projeleri planlanır ve uygulanır. Dersin sonunda, öğrenciler kalite yönetim sistemlerini anlama ve uygulama becerisi kazanır, turizm işletmelerinde kalite süreçlerini geliştirebilir ve kalite araçlarını kullanarak işletme problemlerini çözebilir. Ayrıca, sürekli iyileştirme ve müşteri memnuniyeti odaklı bir yaklaşım geliştirmeleri hedeflenir. Bu ders, öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Erdem BAYDENİZ |
| 1. | Turizm işletmelerinde kalite yönetim sistemi kavramını bilir. |
| 2. | Kalite yönetim sistemi süreçlerini bilir |
| 3. | Japon kalite sistemlerini öğrenmek |
| 4. | Organizasyonel açıdan kalite yönetim sistemini modelleyebilir ve analiz edebilir |
| 5. | Kalite standartları belirleme ve sürdürme hakkında bilgi sahibi olmak |
| 1. | Kalite Yönetimi ve Planlaması - Ekin Basım Yayın |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 1 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 |