
| Ders Kodu | : GZT305 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Haber yazımı üzerindeki bilgilerinin haber türleri arasında ekonomi haberciliğine uyarlanması, öğrencilerin ayrı bir uzmanlık alanı olan ekonomi haberciliği ile tanıştırılması, bu haber türü ve farklı kitle iletişim araçlarına dönük uygulamaları hakkında bilgiler sunulması, bu uzmanlık alanına yönelik genel bilgi birikiminin oluşumuna öncülük edilmesi, muhabirlikten yayın yöneticiliğine kadar ekonomi haberciliği alanındaki çalışma düzeninin anlatılması, ekonomi haberciliğine yönelik etik ilkelerin tanımlanması ve sonuç olarak öğrencilerin ekonomi haberciliği alanında belirli bir alt yapıyla, kendilerini geliştirmeye yönelik bakış açısı ve bilgi birikimiyle donatılması
İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nın açılmasıyla birlikte sermaye piyasasına yönelik haberler önem kazanmaya başlamış, finans haberciliği doğmuştur. Ekonomi ve finans konulu dergiler de bu dönemde ortaya çıkmıştır. 1990’lı yılların ortalarına gelindiğinde ise artık ülkenin en çok satan dergisi bir ekonomi dergisidir. Özel radyo ve televizyon yayınlarında da önemli program türlerinden birisi ekonomi ve finans haberciliğidir. Hatta yalnızca bu konulara ağırlık veren kanallardan da söz etmek mümkündür. Bütün bu gelişmelerde ülkede sık yaşanan ekonomik krizler, para ve sermaye piyasalarındaki dikkat çekici gelişmeler, değişen ekonomi politikaları, IMF ile ilişkiler, artan ithalat ve ihracat, gümrük birliği, özelleştirme uygulamaları, yabancıların ülkemize dönük ilgileri ve Avrupa Birliği hedefi gibi belli başlı konular etkili olmuştur.
| Öğr. Gör. Aslıhan TOPAL |
| 1. | Genel olarak ekonominin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
| 2. | Türk Ekonomisi ve işleyişi hakkında temel bilgi birikimine sahip olur. |
| 3. | Dünya ekonomisine yön veren önemli kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4. | Altın, faiz, borsa, para vb. gibi temel ekonomik enstrümanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
| 5. | Finansal okuryazarlık becerisinin önemini kavrar. |
| 1. | Türkiye'de Medya Ekonomisi, Michael Kuyucu, Esen Kitap, Ankara, 2012. |
| 2. | Ekonomi Haberciliği Ders Notları, Prof.Dr.Erkan Yüksel. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 3 | 3 | 72 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 3 | 53 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |