
| Ders Kodu | : GZT310 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Öğrencilerin kadın ve çocuk haklarını değerlendirerek medyanın bu noktadaki önemini kavrayabilmelerini sağlamaktır. Medyada yer alan haberleri yorumlayarak bu içeriklerin çocuk gelişimine yararları ve zararlarını aktarmaktır.
İnsan hakları ve medya, çocuk hakları ve medya, medyadaki nefret suçu ve nefret söylemi, medyada kadınlara yönelik ayrımcılık ve kadın temsilleri, etik ihlaller ve medyada yer alan haber analizleri
| Dr. Öğr. Üyesi Hicabi ARSLAN |
| 1. | İnsan hakları ve medya konusunda analiz yapabilir. |
| 2. | Medyada çocuk ihlallerini analiz edebilir. |
| 3. | Medyada kadın temsillerini analiz edebilir. |
| 4. | Kadın ve çocuk hakları ekseninde meslek ilkeleri ve editoryal ilkeleri analiz eder. |
| 5. | Kadın ve çocuk hakları ile ilgili literatürü tanır. |
| 1. | Çocuk Odaklı Habercilik, Sevda Alankuş (haz.), Bia Yayıncılık, İstanbul, 2007. |
| 2. | Toplumsal Cinsiyet, Zehra Dökmen, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2006. |
| 3. | Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Connell R W. Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1998. |
| 4. | Media Communication, Watson, J. New York, Palgrave, 1998. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 2 | 3 | 75 |
| Ödev | 1 | 15 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 1 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |