Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Medya ve Tüketim Toplumu
Ders Kodu: GZT317
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Ders kapsamında medya ve tüketim ilişkisi sorgulanacaktır. Bu kapsamda, reklam ve tüketim ilişkisi, medyanın tüketim alışkanlıkları yaratma ve değiştirme gücü ile reklam verenlerin medya içerikleri üzerindeki etkileri üzerinde çalışılacaktır.

Özet İçerik

Tüketim Kültürü Kavramı ve Tarihsel Evreleri, Yaşam Tarzları ve Medya, Medya ve Boş Zaman Etkinlikleri, Türkiye'de Tüketim Kültürünün Arka Planı ve Medya, Popüler Kültür Olarak Türkiye'de Tüketim, Magazin; Medyanın Magazinleşmesi ve Yaşamları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri