
| Ders Kodu | : PSİ203 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, döllenmeden ergenlik dönemine kadar insanın fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenmesini sağlayarak, toplumu oluşturan bireyleri gelişim psikolojisi bakış açısından anlamalarına ve açıklamalar getirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Gelişim psikolojisi alanının ve konularının tanıtımı; gelişimle ilgili temel sorunlar; temel kavramlar; gelişim psikolojisinde kuramlar ve yöntemler; çocukluk kavramı; döllenme; genetik etkiler; doğum öncesi gelişim; doğum süreci; bebeklikte gelişim; duyu ve hareket gelişimi; ilk bilişsel gelişim ve dil gelişimi; ilk sosyal gelişim; bağlanma; ilk çocuklukta gelişim; okul öncesi dönemde bilişsel gelişim; okul öncesi dönemde kişilik gelişimi ve sosyal gelişim; okul çağında gelişim; okul çağında kişilik gelişimi ve sosyal gelişim konuları ele alınmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Ece SAĞEL ÇETİNER |
| 1. | Yaşam boyu gelişim bakış açısını kavrar. |
| 2. | Gelişim psikolojisinin temel sorunları ve kavramlarını bilir. |
| 3. | Gelişim psikolojisi kuramlarına ve yöntemlerine ilişkin genel bir anlayışa sahip olur. |
| 4. | Döllenmeden ergenliğe kadar gelişimsel dönemleri ve bu dönemlerde gelişim yönlerinde oluşan değişimleri anlar ve açıklar. |
| 5. | Gelişim psikolojisinin araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 1. | Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi, John W. Santrock, (çev. Ed. Galip Yüksel), Nobel Yay, Ankara, 2012 |
| 2. | Çocuk ve Ergen Gelişimi, M. J. Gander ve H.W. Gardiner (Ali Dönmez, Nermin Çelen, Bekir Onur) İmge Kitabevi, Ankara, 2001 |
| 3. | Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, Bekir Onur, İmge Kitabevi, Ankara, 2000 |
| 4. | Çocukta Zihinsel Gelişim, Jean Piaget (çev. Hüsen Portakal), Cem Yay, İstanbul, 1999. |
| 5. | Akıllı Küçük Çocuk Kültürü Ve Çocuk Hakları Üzerine Sosyo-Kültürel Bir İnceleme, İsmail Doğan, Sistem Yayınları, İstanbul, 2000 |
| 6. | Çocuk Ruh Sağlığı, Atalay Yörükoğlu, Özgür Yayınları, İstanbul, 2010. |
| 7. | Çocuk Psikolojisi, Haluk Yavuzer, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1999 |
| 8. | Çocukluğun Yokoluşu, Neil Postman (çev. Kemal İnal), İmge Kitabevi, Ankara, 1995 |
| 9. | Toplumsal Tarihte Çocuk, Bekir Onur, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1994. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 2 | 27 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 2 | 27 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 124 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | |||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | |||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | |||||||