Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Öğretim Teknolojileri
Ders Kodu: EBB252
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersin amacı, öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretim teknolojileri ve öğretim materyalleri kullanımının önemi, materyal tasarım ilke ve ögeleri, öğretim materyali seçimi, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgi teknolojilerinin yeri ve önemi konusunda temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Özet İçerik

Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, işitsel ve görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamaları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İbrahim GÖKDAŞ
Prof. Dr. Şerife AK
Öğrenme Çıktıları
1.Öğretim teknolojilerinde kullanılan temel kavramları tanımlar
2.Ders kapsamına uygun olarak öğretim amaçlarını belirleyip analiz eder.
3.Materyal tasarımlarken görsel tasarım ilkelerinin nasıl uygulanacağını açıklar.
4.Materyal tasarımlarken görsel tasarım ögelerinin nasıl uygulanacağını açıklar.
5.Dersin kazanımlarına uygun materyal türünü belirler.
6.Öğretim materyallerini, materyal değerlendirme ölçütlerine göre analiz eder.
7.Öğretimde kullanılan güncel teknolojilerin farkında olur.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
2.Akgün, Ö. E., Gökdaş, İ. (2024) E-Öğrenmede Sosyo-Psikolojik Değişkenler -Prof. Dr. Deniz DERYAKULU’na Armağan(Editör) Efe Akademi
3.Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc.
4.Kabakçı-Yurdakul, Işıl. (2013).Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık.
5.Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık
6.Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
7.Demirel, Ö. ve Eralp Altun.(2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara Pegem –A Yayınları.
8.Erdem, M., Sarsar, F. (2020), Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi (Editör), Pegem Akademi, ISBN:978-625-7880-99-2
9.Orham, Ş. F., Kurt, A. A., Bardakçı, S. (2020). Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Karma Yazılar, (Editör), Pegem Akademi, ISBN:978-625- 7228-48-0
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Öğretim teknolojilerinde temel kavramlar
2. Hafta - Teorik
Öğretim/Amaç analizi
3. Hafta - Teorik
Öğretimde teknolojiler ve yönelimler
4. Hafta - Teorik
Materyal tasarım öğeleri
5. Hafta - Teorik
Materyal tasarım ilkeleri
6. Hafta - Teorik
Materyal tasarım ilkeleri
7. Hafta - Teorik
Görsel materyal tasarımı: tasarım öğeleri, tasarım ilkeleri
8. Hafta - Teorik
Öğretim materyalleri ve tasarımı (Zihin, Bilgi ve Kavram haritaları) (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Öğretim materyalleri ve tasarımı (Dijital öyküler)
10. Hafta - Teorik
Öğretim materyalleri ve tasarımı (İnfografikler)
11. Hafta - Teorik
Öğretim materyalleri ve tasarımı (Eğitsel videolar)
12. Hafta - Teorik
Öğretim materyalleri ve tasarımı (e-kitap tasarımı)
13. Hafta - Teorik
Öğretim materyalleri ve tasarımı (Yapay zekâ uygulamaları)
14. Hafta - Teorik
Tematik materyal tasarlama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ara Sınav1112
Dönem Sonu Sınavı1213
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
OÇ-2
5
5
5
5
OÇ-3
5
5
5
OÇ-4
5
5
5
5
OÇ-5
5
5
5
OÇ-6
5
OÇ-7
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026