
| Ders Kodu | : EBB294 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Müze ve müzecilik faaliyetleri ile ilgili temel kavramları, müzelerin görevlerini, ülkemiz ve Dünyadaki müze eğitiminin tarihsel gelişimini, müzelerin öğrenmeye etkisini kavratmaktır. Müzelerde gerçekleştirilen sanatsal, sosyal ve kültürel organizasyonlar hakkında farkındalık yaratmaktır. Müze eğitimini önemini, müze eğitiminin amaçlarını ve müze eğitiminin aşamalarını ve müze-okul işbirliğinin önemini öğretmektir. Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, müzelerde kullanılan teknolojiler ile müzede ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kavratmaktır. Müzelerde etkinlikler gerçekleştirmeleri ve etkinlik tasarlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Müze eğitimi ile ilgili temel kavramlar; Miras kavramı; Müze türleri; Müzelerin görevleri; Modern müzecilik anlayışı; Dünyada ve ülkemizde müzecilik faaliyetleri ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi; Müze eğitiminin önemi; Müze eğitiminin hedefleri; Müze eğitiminin aşamaları; Müze- okul işbirliği; Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; Müzede teknoloji; Müze eğitiminde ölçme ve değerlendirme; Farklı okul türlerine göre hazırlanmış müze eğitimi etkinlik örneklerinin incelenmesi.
| Doç. Dr. Ali Derya ATİK |
| Prof. Dr. Esra ALTINTAŞ |
| 1. | Müze ile ilgili temel kavramları açıklar |
| 2. | Müze çeşitlerini koleksiyonlarına göre sınıflandırır |
| 3. | Müze eğitiminin önemini açıklar |
| 4. | Müzede yapılacak eğitimin hedeflerini bilir |
| 5. | Müze eğitiminin aşamalarını açıklar |
| 6. | Müzenin işlevlerini açıklar |
| 7. | Müze eğitiminde uygulanacak eğitim programını gelişim düzeylerine uygun olarak geliştirir |
| 8. | Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar |
| 9. | Müzede teknoloji kullanımının önemini açıklar |
| 10. | Müze içi teknoloji sistemlerini kullanır |
| 11. | Sanal ortam müzelerine örnekler verir |
| 12. | Müze eğitiminde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının genel yapısını açıklar |
| 13. | Müzelerde ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır |
| 14. | Modern müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar |
| 15. | Türkiye'de müzeciliğin ve müze eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar |
| 16. | Kendi branşı ile ilgili müze etkinliğini gerçekleştirir |
| 1. | Aykaç, M., Aykaç, N., ve Güneröz, C. (2021). Müze Eğitimi Yaratıcı Drama Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 2. | Kömleksiz, F. Ö. (2022). Etkinliklerle Müze Eğitimi Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 3. | Yılmaz, A., Yıldırım, G., İbrahimoğlu, Z., ve Filiz, N. (2021). Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre Eğitimi: Kuramsal Temeller ve Örnek Etkinlikler. Pegem Akademi Yayıncılık |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ödev | 3 | 3 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-2 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-3 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-4 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-5 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-6 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-7 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
OÇ-8 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-9 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-10 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-11 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-12 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||||||
OÇ-13 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-14 | 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
OÇ-15 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||
OÇ-16 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||