
| Ders Kodu | : İMÖ251 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğretmen adaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenmenin anlamını kavramalarını sağlamak
Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
| Prof. Dr. Ersen YAZICI |
| 1. | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğasını açıklar. |
| 2. | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamını bilir. |
| 3. | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri açıklar. |
| 4. | Matematik öğretiminin tarihçesini açıklar. |
| 5. | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını bilir. |
| 6. | Matematik öğretiminde temel becerileri tanır. |
| 7. | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları açıklar. |
| 8. | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenlerini tanır. |
| 9. | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı açıklar. |
| 1. | Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. W. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı).(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları. |
| 2. | Altun, M. (2015). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. |
| 3. | Baki, A. (2014) Kuramdan uygulamaya matematik öğretimi. Trabzon: Harf Yayınları. |
| 4. | Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
| 5. | Baykul, Y. (2018). Ortaokul matematik öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 2 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 2 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-6 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-7 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-8 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-9 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||