Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Ders Kodu: İMÖ251
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğretmen adaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenmenin anlamını kavramalarını sağlamak

Özet İçerik

Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ersen YAZICI
Öğrenme Çıktıları
1.Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğasını açıklar.
2.Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamını bilir.
3.Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri açıklar.
4.Matematik öğretiminin tarihçesini açıklar.
5.Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını bilir.
6.Matematik öğretiminde temel becerileri tanır.
7.Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları açıklar.
8.Etkili bir matematik öğretiminin bileşenlerini tanır.
9.Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı açıklar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. W. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı).(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları.
2.Altun, M. (2015). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
3.Baki, A. (2014) Kuramdan uygulamaya matematik öğretimi. Trabzon: Harf Yayınları.
4.Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
5.Baykul, Y. (2018). Ortaokul matematik öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası
2. Hafta - Teorik
Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
3. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminin amacı
4. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminin temel ilkeleri
5. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminin tarihçesi
6. Hafta - Teorik
Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
7. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminde temel beceriler
8. Hafta - Teorik
Sınıf içi uygulama örneklerinin yapılması, Arasınav
9. Hafta - Teorik
Sınıf içi uygulama örneklerinin yapılması
10. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminde güncel eğilimler
11. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminde güncel sorunlar
12. Hafta - Teorik
Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri
13. Hafta - Teorik
Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
14. Hafta - Teorik
Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ara Sınav1729
Dönem Sonu Sınavı18210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-2
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-3
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-4
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-5
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-6
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-7
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-8
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
OÇ-9
5
4
2
5
5
5
5
3
3
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026