
| Ders Kodu | : İMÖ351 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Öğretmen adaylarının matematiğin en temel kavramı olan sayı kavramını, sayı sistemlerinin kurulumunu, sayı kümelerini, sayıların gösterimleri arasındaki dönüşümlerini yapılandırmalarını; bu konuların öğretimi konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmalarını; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle olan ilişkisini kurabilmelerini sağlamak
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
| Prof. Dr. Ersen YAZICI |
| 1. | Matematikte kullanılan farklı sayı sistemlerini önemser ve bu sayı sistemlerinin kurulumu hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2. | Farklı sayı sistemleri ile yapılan işlemlerin özelliklerini ve kullanım yerlerini bilir. |
| 3. | Çarpanlar ve katlar, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur ve bu kavramlarla ilgili farklı uygulamaları yapar. |
| 4. | Sayıların farklı gösterimlerini kavrar ve bu gösterimler arasındaki dönüşümü yapar. |
| 5. | Rasyonel ve irrasyonel sayılar ile bu sayı kümelerinin özellikleri arasındaki farkı kavrar. |
| 6. | Kümelerle ilgili temel kavramları bilir ve bu kavramlarla ilgili uygulamalar yapar. |
| 7. | Sayılarla ilgili temel kavramların öğretimine ilişkin ders içeriği düzenler, uygun öğretim materyalleri geliştirir. |
| 8. | Sayılarla ilgili temel kavramların günlük hayatla ve diğer derslerle olan ilişkisini kurar. |
| 9. | Öğrencilerin sayıların temel kavramlarına ilişkin bilgisini yoklar, yorumlar; kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilir. |
| 1. | Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. W. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı).(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları. |
| 2. | Altun, M. (2015). Ortaoklullarda (5, 6, 7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Dönem Ödevi | 1 | 30 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 21 | 2 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |