Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Matematikte Problem Çözme
Ders Kodu: İMÖ451
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Dersin amacı matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde problem çözmenin önemini kavramalarını ve matematik öğretimine uygun olarak kullanımlarını sağlamaktır.

Özet İçerik

Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ersen YAZICI
Öğrenme Çıktıları
1.Problem ve problem türlerini açıklar.
2.Matematik öğretim programındaki problem çözmenin yerini bilir.
3.Problem çözme stratejilerini bilir.
4.Problem çözme sürecini bilir ve öğretiminde kullanabilir.
5.Problem kurma sürecini bilir ve öğretiminde kullanabilir.
6.Matematiğin gerçek yaşamla ilişkisini önemser.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. W. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı).(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları.
2.Altun, M. (2015). Ortaoklullarda (5, 6, 7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
3.Baykul Y., Sulak H., Doğan A., Doğan M., Yazıcı E., Sulak S., Peker B. & Kurnaz A. (Ed. Yaşar Baykul). (2010). Problem çözme stratejileri. Konya: Gençlik Kitabevi Yayınları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Problem ve problem çözme
2. Hafta - Teorik
Problem türleri
3. Hafta - Teorik
Problem çözme öğretiminin önemi
4. Hafta - Teorik
Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
5. Hafta - Teorik
Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi
6. Hafta - Teorik
Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri
7. Hafta - Teorik
Problem çözmenin değerlendirilmesi
8. Hafta - Teorik
Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, Arasınav
9. Hafta - Teorik
Problem kurma stratejileri
10. Hafta - Teorik
Problem kurma sınıflamaları
11. Hafta - Teorik
Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması
12. Hafta - Teorik
Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma
13. Hafta - Teorik
Problem kurmanın değerlendirilmesi
14. Hafta - Teorik
Problem kurma ve problem çözme stratejilerinin değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav115217
Dönem Sonu Sınavı120222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
4
3
4
4
4
4
3
3
2
1
2
3
OÇ-2
5
3
2
4
4
4
5
5
5
4
3
2
5
OÇ-3
5
4
3
2
4
4
4
5
5
2
2
5
5
OÇ-4
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
4
5
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
5
2
3
OÇ-6
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026