Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Geometri ve Ölçme Öğretimi
Ders Kodu: İMÖ353
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerileri geliştirmek.

Özet İçerik

Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Deniz ÖZEN ÜNAL
Öğrenme Çıktıları
1.1. Bireylerde geometrik düşünmenin gelişim sürecini kavrar.
2.2. Geometrik düşünmeyi geliştirmeye etki eden faktörleri kavrar.
3.3. Geometrik düşünmeyi geliştirici materyalleri geliştirir
4.4. Geometri ile ilgili öğrenci güçlüklerini bilir
5.5. Geometri ile ilgili proje çalışmalarını yürütebilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.1. MEB Geometri Öğretim Programı Kitabı, Van Heile Geometri Öğretimi Bilgisi İçeren Matematik Eğitimiyle İlgili Kitaplar, 3) Bilgisayar Destekli Geometri (Jale Bintaş)
2.2. Altun, M. (2002). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Geometri nedir, önemi nedir?
2. Hafta - Teorik
Geometrik düşüncenin gelişiminde van hiele düzeyleri ve düzey özellikleri
3. Hafta - Teorik
Piaget’nin düzeylerinin öğretimin planlanmasındaki rolü
4. Hafta - Teorik
Origami nedir, origaminin matematik eğitimine katkıları nelerdir?
5. Hafta - Teorik
Origaminin öğretim uygulamalarından örnekler
6. Hafta - Teorik
Zihnin geometrik alışkanlıkları ve bileşenleri
7. Hafta - Teorik
Geometrik ilişkiler ve etkinlikler
8. Hafta - Teorik
Geometrik dönüşümler ve etkinlikleri, ARASINAV
9. Hafta - Teorik
Geometrik ilişkiler üzerine öğrenci uygulamaları
10. Hafta - Teorik
Geometrik dönüşümler üzerine öğrenci uygulamaları
11. Hafta - Teorik
Öğrenci proje çalışmaları
12. Hafta - Teorik
Öğrenci proje çalışmaları
13. Hafta - Teorik
Geometrik düşünmede öğrenci güçlükleri
14. Hafta - Teorik
Kavram yanılgıları ve geometrik düşünmenin değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143270
Ara Sınav111112
Dönem Sonu Sınavı117118
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
5
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026