Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları
Ders Kodu: İMÖ482
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.

Özet İçerik

Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Esra ALTINTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1.1. Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
2.2. Özel eğitimin ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar.
3.3. Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri belirtir.
4.4. Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar.
5.5. Öğretimin bireyselleştirilmesi sürecini açıklar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Sucuoğlu, B., Kargın, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Yaklaşımlar, Yöntemler, Teknikler. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
2.Batu, S., Kırcaali İftar, G. (2009). Kaynaştırma Kök Yayıncılık, Ankara
3.Zihin Engelliler ve Eğitimleri (2009) Editör: Bülbin Sucuoğlu, Kök Yayıncılık, Ankara.
4.Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi (1997) Editör: Gönül Akçamete, Özkan Matbaacılık Sanayi, Ankara.
5.Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2009) Editör: Gönül Akçamete, Kök Yayıncılık, Ankara.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMANIN TANIMI VE ÖNEMİ, KAYNAŞTIRMANIN AMACI, KAYNAŞTIRMANIN YARARLARI
2. Hafta - Teorik
DÜNYADA KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI, TÜRKİYE’DE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI
3. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK SÜRECİ, KAYNAŞTIRMAYI BAŞARIYA ULAŞTIRAN ETMENLER
4. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI, BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
5. Hafta - Teorik
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
6. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA UYGULAMASINDA ÖĞRETİM YÖNTEMİNE İLİŞKİN UYARLAMALAR
7. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA GELİŞİME İLİŞKİN UYARLAMALAR
8. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA DAVRANIŞ YÖNETİMİ-Ara Sınav
9. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA SOSYAL ETKİLEŞİMLERİN GELİŞTİRİLMESİ, KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ
10. Hafta - Teorik
TÜRKİYE’DE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI VE SORUNLARI
11. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE İLİŞKİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
12. Hafta - Teorik
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE İLİŞKİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
13. Hafta - Teorik
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK MATEMATİK ÖĞRETİMİ VE MATERYAL TASARI
14. Hafta - Teorik
MATEMATİKTE ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ VE FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİKLER
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143270
Ara Sınav19110
Dönem Sonu Sınavı119120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
3
4
4
4
4
5
4
3
3
3
5
OÇ-2
5
3
4
4
4
4
5
4
3
3
3
5
OÇ-3
5
3
4
4
4
4
5
4
3
3
3
5
OÇ-4
5
3
4
4
4
4
5
4
3
3
3
5
OÇ-5
5
3
4
4
4
4
5
4
3
3
3
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026