
| Ders Kodu | : İMÖ284 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembolleri ve terminolojisini fark etmelerini sağlatmak. Matematiğin sembol ve terminolojisini etkili ve doğru kullanmalarını, matematik dilini matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilmeyi sağlamak. Matematiksel düşünceleri somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsiller kullanarak ve sözlü, yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak. Günlük dili matematiksel dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel dili günlük dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı sağlar.
Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
| Prof. Dr. Esra ALTINTAŞ |
| 1. | Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanmayı bilir. |
| 2. | Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanmayı bilir |
| 3. | Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. |
| 4. | Günlük dili matematiksel dil ve semboller ile ifade edebilmeyi bilir. |
| 5. | Matematiksel dili günlük dil ve semboller ile ifade edebilmeyi bilir. |
| 6. | Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı bilir. |
| 1. | Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. W. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı).(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 1 | 19 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
OÇ-3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
OÇ-4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
OÇ-6 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||