
| Ders Kodu | : İMÖ283 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu derste matematik ve ve kültür ilişkisi verilmesi amaçlanmıştır.
Matematik ve kültür ili;şkisi matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama.
| Prof. Dr. Esra ALTINTAŞ |
| 1. | Kültür ve matematik arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| 2. | Etnomatematik kavramını öğrenir |
| 3. | Etnomatematik alanında araştırma yapar. |
| 4. | Etnomatematik alanında proje yapmayı öğrenir |
| 5. | Etnomatematik alanında proje değerlendirmeyi öğrenir. |
| 1. | Etnomatematik:Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış. Marcia Ascher . Okyanus Yayınları. |
| 2. | Matematik, Kültür ve Eğitim I. Paul Erdos |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ödev | 4 | 2 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 1 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||