Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Oyunla Matematik Eğitimi
Ders Kodu: İMÖ282
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Öğretmen adaylarının oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.

Özet İçerik

Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ersen YAZICI
Öğrenme Çıktıları
1.Oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olur.
2.Oyunun matematik öğretimi için öneminin farkına varır.
3.Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımları inceler.
4.Zeka oyunu türlerini ve bu oyunların ne şekilde matematik öğretimi ile ilişkilendirilebileceğini kavrar.
5.Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler, oynar, değerlendirir.
6.Oyun teorisi hakkında fikir sahibi olur.
7.Teknoloji destekli matematik oyunlarını bilir, yararları konusunda inançlar geliştirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.MEB. (2016). Zeka oyunları dersi (5-8.sınıflar) öğretmen materyali. Ankara: MEB Yayınları
2.Metin, O. (2015). Eğitimde Akıl Oyunları Sistemi. İzmir: Mum Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Oyun ve oyun türleri
2. Hafta - Teorik
Oyun ve oyun türleri
3. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminde oyunların önemi
4. Hafta - Teorik
Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
5. Hafta - Teorik
Mantık ve matematik
6. Hafta - Teorik
Zekâ oyunları/bulmacaları
7. Hafta - Teorik
Zekâ oyunları/bulmacaları
8. Hafta - Teorik
Matematik ve oyun etkileşimi, Ara sınav
9. Hafta - Teorik
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
10. Hafta - Teorik
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
11. Hafta - Teorik
Kültürel matematik oyunları, oyun teorisi
12. Hafta - Teorik
Kültürel matematik oyunları, oyun teorisi
13. Hafta - Teorik
Teknoloji destekli matematik oyunları
14. Hafta - Teorik
Teknoloji destekli matematik oyunları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143270
Ara Sınav112113
Dönem Sonu Sınavı116117
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
4
5
5
5
4
5
3
5
OÇ-2
5
4
5
5
5
4
5
3
5
OÇ-3
5
4
5
5
5
4
5
3
5
OÇ-4
5
4
5
5
5
4
5
3
5
OÇ-5
5
4
5
5
5
4
5
3
5
OÇ-6
5
4
5
5
5
4
5
3
5
OÇ-7
5
4
5
5
5
4
5
3
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026