
| Ders Kodu | : EFS177 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Yapay zekânın temelleri bilgisine sahip olma ve yapay zekâyı etkili ve verimli kullanabilme
Yapay zekânın tanımı ve temelleri, günümüzdeki yeri ve önemi, makine öğrenmesi, derin öğrenme ve sinir ağları; doğal dil işleme (NLP) ve görüntü işleme; yapay zekâ okuryazarlığı; istem mühendisliği; yapay zekâ ile içerik oluşturma, yapay zekânın geleceği; farklı disiplinlerde (sağlık, sanat, mühendislik vb.) kullanımı
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YILMAZ |
| Dr. Öğr. Üyesi Fulya TORUN |
| 1. | Yapay zekânın temel kavramlarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
| 2. | Yapay zekânın günümüzdeki yerini ve toplumsal önemini değerlendirir. |
| 3. | Yapay zekânın teknik alt yapısını temel düzeyde açıklar. |
| 4. | Yapay zekânın bireylere ve topluma etkilerine yönelik eleştirel bir perspektif geliştirir |
| 5. | Farklı amaçlara yönelik çeşitli yapay zekâ araçlarının özelliklerini karşılaştırır. |
| 6. | Yapay zekânın gelecekteki olası gelişimlerini öngörür ve eleştirel bir perspektif geliştirir. |
| 7. | Yapay zekânın gelecekteki olası gelişimlerini öngörür. |
| 8. | Yapay zekânın farklı disiplinlerdeki uygulamalarını analiz eder. |
| 1. | Goksel, N., & Bozkurt, A. (2019). Artificial intelligence in education: Current insights and future perspectives. In Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism (pp. 224-236). IGI Global. |
| 2. | Gates, B. (2023). The Age of AI has begun. Gates Notes. https://www.gatesnotes.com/The-Age-of-AI- Has-Begun |
| 3. | Chen, B., Zhang, Z., Langrené, N., & Zhu, S. (2023). Unleashing the potential of prompt engineering in Large Language Models: a comprehensive review. arXiv. DOI: https://doi.org/10.48550/ arXiv.2310.14735 |
| 4. | Dang, H., Mecke, L., Lehmann, F., Goller, S., & Buschek, D. (2022). How to prompt? Opportunities and challenges of zero-and few-shot learning for human-AI interaction in creative applications of generative models. arXiv. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2209.01390 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | |||||||
OÇ-8 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | |||||||