
| Ders Kodu | : HF368 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Mizah kavramının insan yaşamındaki/toplumdaki önemi ve hasta bakımında mizah kavramı ile ilgili bilgiyi ve uygulamayı kazandırmaktır.
Mizah, Mizah ve ilişkili kavramlar, Mizahın olumlu ve olumsuz yanları, Mizah Tarzları, Hasta Bakımında Mizah Kullanımı ve etkileri
| Dr. Öğr. Üyesi Süreyya BULUT |
| 1. | Yaşam boyu bütünsel sağlık bakışıyla mizahın yeri ve önemini açıklayabilme |
| 2. | Toplumda mizahın oluşma süreçlerini anlayabilme |
| 3. | Mizah ve hasta bakımında mizah kavramlarını tanımlayabilme |
| 4. | Mizahı etkileyen faktörleri sayabilme |
| 5. | Hemşirelikte mizah kullanımının önemini kavrar |
| 1. | Aydın A. (2005) Hemşirelikte Mizah, C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9 (1) |
| 2. | Öz, F., ve Hiçdurmaz, F., (2010). Stresle başetmede önemli bir yol: Mizahın kullanımı, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi; 13: 1. |
| 3. | Meyer, J. C. (1997). Humor in member narratives: Uniting and dividing at work. Western Journal of Communication, 61(2): 188–208 |
| 4. | Beck, C.T.(1997). Humor in nursing practice : a phenomenological study, International Journal of Nursing Studies, Vol. 34, No. 5, 346352. |
| 5. | Tümkaya, S. (2006). İş ortamı ve mizah yoluyla başa çıkmanın öğretim elemanlarındaki tükenmişlikle ilişkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(3), 889-921. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 94 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 |
OÇ-4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |