
| Ders Kodu | : HF308 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu ders ile hemşirelik öğrencisinin insanlarla kurduğu ilişkilerde yaşadığı duyguları fark etmesi, bakım vermekle sorumlu olduğu hasta bireylere bakım verirken empatik geri bildirim ve etkin dinleme gibi iletişim becerilerini bilmesi ve kullanabilmesi ve özel durumlarda yaklaşımda gerekli olan bilgi ve beceriyi kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
İletişim becerileri, kişilerarası iletişimi etkileyen durumlar, iletişim çeşitleri, Sözlü-sözsüz iletişim, yardım etme becerileri.
| Prof. Dr. Hülya ARSLANTAŞ |
| 1. | Kriz kavramını tanımlayabilme, krize neden olan faktörleri belirleyebilme ve krize müdahale girişimlerini hasta bakımında kullanabilmeyi öğrenme. |
| 2. | İlişkide güçlük yaratan hasta davranışlarının farkına varma, bu davranışların nedenlerini bilme ve bu davranışlar ile baş edebilmeyi öğrenme. |
| 3. | Özel durumlarda iletişimi öğrenme. |
| 4. | Öfke ve öfkesi olan birey/hastaya yaklaşımı bilme ve öfkesi olan bireyin/hastanın öfkesi ile baş etmesine yardım etmeyi öğrenme. |
| 5. | Hasta ve aileye kötü haber verme modellerini, hasta ve aileye kötü haber vermenin kurallarını öğrenme. |
| 1. | Dökmen Ü. (1994). İletişim Çatışmaları Ve Empati. Sistem Yayıncılık, İstanbul. |
| 2. | Terakye G. (1998). Hasta Hemşire İlişkileri. Genişletilmiş Beşinci Baskı, Zirve Ofset Ltd. Şti., Ankara. |
| 3. | Cüceloğlu D. (2002) İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi, İstanbul. |
| 4. | Üstün B, Akgün E, Partlak N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. Okullar Yayınevi, İzmir. |
| 5. | Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim. Sistem Ofset, Ankara. |
| 6. | Erkal İlhan S. (2015). İletişim Becerileri. Alter Yayıncılık, Ankara. |
| 7. | Üstün B, Demir S. (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın Ve Yayıncılık. 2.Baskı. İstanbul. |
| 8. | Batmaz M., Gezgin Yazıcı H. (2022). Hemşirelikte İletişim. Akademisyen Kitabevi. İstanbul. |
| 9. | Gürüz D, Temel Eğinli A. (2022). Kişilerarası İletişim: Bilgiler-Etkiler-Engeller. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
| 10. | Birgili F, Prof. Dr. Bulut Uğurlu N. (2024). Hemşirelikte İletişim Kuram ve Modelleri. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 2 | 2 | 52 |
| Ödev | 3 | 5 | 2 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 2 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 95 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||
OÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||
OÇ-3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||
OÇ-4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||
OÇ-5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||