
| Ders Kodu | : HF010 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.
Bu dersin içeriği, Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, öğrencilere ailelere ve öğretmenlere yönelik farkındalık ve baş etme stratejilerinden oluşmaktadır.
| Arş. Gör. Rüveyda YÜKSEL |
| 1. | Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir. |
| 2. | Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalığı kazanır. |
| 3. | Teknolojinin olumsuz etkileriyle baş etme stratejilerini bağlamına uygun kullanabilir. |
| 4. | Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir. |
| 5. | Teknolojiyi amacına uygun kullanabilir. |
| 1. | Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. |
| 2. | Rogers, V. (2010). Cyberbullying: Activities to help children and teens to stay safe in a texting, twittering, social networking world. Jessica Kingsley Publishers. |
| 3. | Kowalski, R. M., Limber, S., Limber, S. P., & Agatston, P. W. (2012).Cyberbullying: Bullying in the digital age. John Wiley & Sons. |
| 4. | Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2014). Bullying beyond the schoolyard: Preventing and responding to cyberbullying. Corwin Press. |
| 5. | Li, Q., Cross, D., & Smith, P. K. (Eds.). (2011). Cyberbullying in the global playground: Research from international perspectives. John Wiley & Sons. |
| 6. | Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Research Press. |
| 7. | Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons. |
| 8. | Johnson, N. F. (2012). The multiplicities of internet addiction: The misrecognition of leisure and learning. Ashgate Publishing, Ltd.. |
| 9. | Kalkan, M. Ve Kaygusuz, C. (2013). İnternet bağımlılığının tanımı ve tarihçesi. İnternet Bağımlılığı: Sorun ve çözümler. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 2 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 0 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 0 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
OÇ-4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |