
| Ders Kodu | : HF374 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Yapay zeka teknolojilerinin hemşirelik uygulamalarında kullanımı ile ilgili bilgi ve becerilerin kazanılmasını sağlamak
Yapay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri, yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği
| Doç. Dr. Nihal TAŞKIRAN |
| 1. | Yapay zeka teknolojisini tanımlar. |
| 2. | Yapay zekaya ilişkin temel kavramları irdeler. |
| 3. | Yapay zeka tekniklerini kavrar. Yapay zeka türlerini kavrar. |
| 4. | Yapay zekanın kullanım alanlarını bilir. |
| 5. | Yapay zekanın kullanım alanlarını bilir. |
| 6. | Sağlıkta yapay zeka kullanımını irdeler. |
| 7. | Hemşirelikte yapay zeka kullanımını irdeler. |
| 8. | Hemşirelikte yapay zeka uygulamalarını bilir. |
| 9. | Yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir. |
| 10. | Yapay zekanın avantaj ve dezavantajlarını irdeler. |
| 11. | Yapay zekanın hemşirelik mesleği üzerindeki etkilerini irdeler. |
| 12. | Yapay zeka ile ilgili politikaları bilir. |
| 1. | Bacaksız, F. E., Yılmaz, M., Ezizi, K., & Alan, H. (2020). Sağlık Hizmetlerinde Robotları Yönetmek. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(7), 458-465. |
| 2. | Aydın, Ş.E. (2017). Yapay zekâ teknolojisi (Artificial intelligence technology). Çukurova Üniversitesi İşletme ve Teknoloji Yönetimi Yüksek Lisans Programı Dönem Projesi, Adana. |
| 3. | Demirhan, A., Kılıç, Y. A., & İnan, G. (2010). Tıpta yapay zeka uygulamaları.(Artificial Intelligence Applications in Medicine. Yoğun Bakım Dergisi, 9(1), 31-41. |
| 4. | Broadbent, E., Tamagawa, R., Patience, A., Knock, B., Kerse, N., Day, K., et al. (2012). Attitudes towards health-care robots in a retirement village. Australasian Journal on Ageing, 31(2), 115-120. |
| 5. | Baloğlu, K.A., Kaplancalı, U.T., & Kılıç, S. (2019). Bakıma ihtiyaç duyan yaşlılar için yardımcı sosyal robot araştırması ve analizi (Social robot research and analysis for elderly people in need of care). Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, Özel sayı, 1-8. |
| 6. | Ersoy, N.A. (2019). Yapay zeka ve hemşirelik (Artificial intelligence and nursing). 3rd International Symposium on Multidisciplinary Studies and Innovative Technologies, pp.211- |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 0 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 94 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 |
OÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |