
| Ders Kodu | : HF321 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve sınıflamalarını kavrayarak kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmak
Bu ders; Kanıt, Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları,Güvenilir kanıtların elde edilmesi,Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları,Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik,Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar,Kanıt düzeyi sınıflamaları,Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma,Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışma, gözlem,Kanıtlara ulaşma yolları, KDU rehberleri, KDU hemşirelik merkezleri, internet kaynakları,Kanıtların uygulanması, klinik etkinlikleri,Kanıta dayalı uygulama örnekleri; ağrı yönetimi,Kanıta dayalı uygulama örnekleri; onkoloji hemşireliği,Kanıta dayalı uygulama örnekleri; cerrahi hemşireliği,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
| Dr. Öğr. Üyesi Büşra ŞAHİN |
| 1. | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlayabilmesi |
| 2. | Uygulamada kullanılacak araştırma kanıtlarına hangi veri tabanlarından ulaşacağını bilmesi |
| 3. | Kanıta dayalı hemşireliğin mesleğe/ uygulama alanına katkılarını açıklayabilmesi |
| 4. | Kanıta dayalı hemşirelik uygulama süreci ve uygulamalardaki engelleri bilmesi |
| 5. | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri ifade edebilmesi |
| 1. | Eti Aslan F. 2015. Ağrı doğası ve kontrolü, İstanbul. Kocaman G; Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2. 61-70 |
| 2. | Yavuz Van Gıersbergen M. Kaymakçı Ş. 2015. Ameliyathane Hemşireliği TCAHD Yayını, Meta Basım Matbaacılık İzmir |
| 3. | M. Hemşirelik bakım hizmetinin kalitesini geliştirme yolu olarak kanıta dayalı uygulama C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2005 |
| 4. | Kara M Babadag K kanıta dayalı hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003 4 Şenyuva E. Hemşirelik Eğitimi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Nursing Education and Evidence Based Practice F.N. Hem. Derg, 2016; 24(1): 59-65. |
| 5. | Ovayolu Ö Ovayolu N. Semptom yönetiminde kanıt temelli tamamlayıcı yöntemler Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi Cilt 1 Sayı 1 (2013) |
| 6. | Öztürk Çopur E., Kuru N, Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış Sağlık Ve Hemşirelik Yönetimi dergisi Sayı: 1 Cilt: 2, 2015. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 1 | 31 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 1 | 41 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 |
OÇ-2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 |