
| Ders Kodu | : HF201 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 4 |
| Uyg. | : 8 |
| Kredi | : 9 |
| Laboratuvar | : 2 |
| AKTS | : 12 |
Bu dersi alan öğrenci, sağlığın geliştirilmesi, korunması ve rehabilitasyonu konusunda, akut ve kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireyin sağlık sorunuyla ilgili hemşirelik süreci kapsamında verilerini toplar, bakımı planlar, uygular ve değerlendirir.
Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireylere yönelik hemşirelik bakımını sunmak için gerekli olan teorik bilgiyi (vücut sistemleri anatomisi, fizyolojisi, sık görülen hastalıkları, hastalıkların tanı-tedavi, koruma yöntemlerini ve rehabilitasyonu) ve uygulamaları öğretir.Öğrenciler, iç hastalıkları kliniklerinde haftada 8 saat uygulama yapmaktadırlar. Akut veya kronik iç hastalıkları olan yetişkin hastaların hemşirelik süreci doğrultusunda bireysel bakımını planlamayı öğrenmektedirler.
| Doç. Dr. Serap GÖKÇE ESKİN |
| Dr. Öğr. Üyesi Neşe ERDEM |
| Dr. Öğr. Üyesi Simge KALAV |
| Prof. Dr. Rahşan ÇEVİK AKYIL |
| Prof. Dr. Sakine BOYRAZ ÖZKAVAK |
| Arş. Gör. Ebru BULUT |
| Arş. Gör. Emine TARLABELEN KARAYTUĞ |
| 1. | Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireye ilişkin verileri analiz eder. |
| 2. | Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireyin sağlık sorunlarına yönelik hemşirelik bakımı planlar. |
| 3. | Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireye, planlanmış hemşirelik girişimlerini uygular. |
| 4. | Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini değerlendirir. |
| 5. | Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin birey/aileye planladığı taburculuk eğitimini uygular. |
| 6. | Akut/kronik sağlık sorunu olan yetişkin bireyin bakımında sağlık ekibinin diğer üyeleri ile iş birliği yapar. |
| 7. | Tüm hemşirelik girişimlerinde etik ilkelere uyar. |
| 1. | Ignatavicius, D.D. Workman, M.L., Rebar, C.R. (2018). Medical-Surgical Nursing. (9. Baskı). St. Louis Missouri: Elsevier. |
| 2. | Olgun, N., Çelik, S.(eds), (2021) Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti. 1. baskı, Ankara |
| 3. | Karadakovan A., Eti Arslan F. (Eds). (2022) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Yayınevi, 6. baskı, Adana. |
| 4. | Akdemir N, Kapucu S, Kutlutürkan S, Akyar İ. (Eds.) (2022)İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi, Güncellenmiş 8. bısım, Ankara |
| 5. | Ünsal Avdal E. (Ed.) (2022) İç Hastalıkları Hemşireliği, Hipokrat Yayınevi, 1. basım, Ankara |
| 6. | Durmaz Akyol A. (Ed.) (2023) Yoğun Bakım Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitapevleri, Genişletilmiş ve Güncellenmiş 2. baskı, İstanbul |
| 7. | Can G, Tülek Z. (Eds). ('023) Medical Nursing. Nova Science Publishers Inc., Newyork |
| 8. | Usta Yeşilbalkan, Ö., Karaman, A. (2023). Olgu, Soru ve Yanıtlarla Onkoloji Hemşireliği. Ankara: Hipokrat Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %45 |
| Uygulama | 1 | %25 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 4 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 8 | 140 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 32 | 2 | 34 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 301 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 1 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 |
OÇ-6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
OÇ-7 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 |