
| Ders Kodu | : FRB401 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Etik, ahlak ve deontolojiyi öğretmek, fizyoterapi etik kurallarını öğreterek benimsetmek, klinik ve araştırma etiği arasındaki farkları öğretmek amaçlanmaktadır.
Etik ve ahlak ve deontoloji kavramları, bunların sağlık alanına ve fizyoterapiye olan katkı ve etkileri, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini kapsar.
| Doç. Dr. Gürkan GÜNAYDIN |
| 1. | Etik, ahlak, mesleki otonomi ve deontolojiyi bilir ve davranışlarına yansıtır, |
| 2. | Etik kavramları ve rehabilitasyon alanındaki etik kuralları, hasta haklarını ve fizyoterapistlik mesleğinin etik prensiplerini açıklar, yorumlar |
| 3. | Fizyoterapi Rehabilitasyon alanında ekip çalışmasını kavrar. |
| 4. | Temel epidemiyolojik kavramları açıklayabilir |
| 5. | Araştırma sürecinin basamaklarına ilişkin kavramları, araştırma ilke ve süreçlerini dikkate alarak inceleyebilir |
| 1. | Mustafa Kurban. Tıbbi etik ve meslek tarihi. Palme Yayıncılık, 2015 |
| 2. | Ayşegül Erdemir Demirhan. Klinik etik: klinik uygulamalarda etik sorunlar. Nobel Tıp Kitabevi, 2001. |
| 3. | Dietrich vom Engelhardt. Tıbbın gündelik yaşamında etik: araştırmadan terapiye disiplinler yelpazesi. Nobel Tıp Kitabevi, 2001. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 |