Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Mesleki İletişim ve İşbirliği
Ders Kodu: FRB403
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Mesleki iletişim ve işbirliği seçmeli dersi ile sağlık bilimleri alanında geleceğin fizyoterapist adaylarının mesleki hak ve yetkinlikleri ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesinin yanı sıra, farklı sağlık mesleklerinin görev tanımları, sorumlulukları ve yetkileri yönetmelikler eşliğinde anlatılarak geleceğin sağlık profesyonellerinin birbirlerine yönelik bilgi, tutum ve davranışları açısından olumlu yönde farkındalık geliştirmesi amaçlanmıştır.

Özet İçerik

Mesleki iletişim ve iş birliği uygulamalarıyla ilgili teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra, ilgili güncel literatür tarama çalışmaları, araştırma planlama ve hasta hizmet kalitesini daha iyi seviyeye taşıyacak yeni güncel yaklaşımlar incelenerek bunların sağlık hizmetine aktarılmasını içerir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet GÖKKURT
Öğrenme Çıktıları
1.Öğrenci bu dersi aldığında sağlık sektöründeki farklı meslek gruplarının görev tanımlarını öğrenir
2.Meslekler arası eğitim ve iş birliği prensiplerini anlar.
3.Meslekler arası işbirliği geliştirme yöntemlerini öğrenir ve farklı meslek grupları ile profesyonel hayatta nasıl çalışacağını öğrenir
4.Ortak ekip vizyonunu geliştirebilme yollarını, karşılıklı paylaşılan profesyonel güven, saygı ve tutumlarla güçlendirme stratejilerini öğrenir.
5.iletişim becerilerini kullanarak profesyonel hayatta karşılaşabileceği meslekler arası çatışma ve iletişim eksikliğiyle ilgili olası problemleri tanımlayabilme, önleyebilme ve/veya problem çözme becerilerini geliştirme yeteneği kazanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Barr H. (2000). New NHS, new collaboration, new agenda for education. Journal of Interprofessional Care, 14, 81-86.
2.Barr H, Freeth D, Hammick M, Koppel I, Reeves S. (2000). Evaulations of interprofessional education: a United Kingdom review of health and social care. London: CAIPE and the British Educational Research Association
3.CAIPE (2012). The Centre fort he Advancement of Interprofessional Education
4.CIPW (2007). Creating an interprofessional workface: an education and training framework for health and social care in England. In Hughes L (ed). Depatment od Health Project. CAIPE.
5.Curran VR, Deacon DR, Fleet L (2005). Academic administrarators? attitudes towards interprofessional education in Canadian schools of health Professional education. Journal od Interprofessional Care, 19 (2 Suppl 1), 76-86.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Meslekler arası Eğitim ve İş birliğine Giriş ve Tanımlar
2. Hafta - Teorik
Sağlık Bilimlerinde Yer Alan Meslekler ve Görev Tanımları
3. Hafta - Teorik
Hasta Güvenliğini Etkileyen Faktörler
4. Hafta - Teorik
Ekip çalışmasının önemi
5. Hafta - Teorik
Ekip çalışmasını oluşturan sağlık profesyonelleri
6. Hafta - Teorik
Ekip çalışmasını oluşturan sağlık profesyonelleri
7. Hafta - Teorik
Multidisipliner çalışma modeli kavramı
8. Hafta - Teorik
İnterdisipliner çalışma modeli kavramı (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Transdisipliner çalışma modeli kavramı
10. Hafta - Teorik
Farklı çalışma modellerinin karşılaştırılması
11. Hafta - Teorik
Farklı çalışma modellerinin avantaj ve dezavantajları
12. Hafta - Teorik
Mesleklerarası işbirliğinde simülasyon kavramı
13. Hafta - Teorik
Mesleklerarası işbirliği örnekleri
14. Hafta - Teorik
Mesleklerarası işbirliği örnekleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141128
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
2
2
2
2
5
5
5
OÇ-2
2
2
2
2
5
5
5
OÇ-3
2
2
2
2
5
5
5
OÇ-4
2
2
2
2
5
5
5
OÇ-5
2
2
2
2
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026