
| Ders Kodu | : FRB403 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Mesleki iletişim ve işbirliği seçmeli dersi ile sağlık bilimleri alanında geleceğin fizyoterapist adaylarının mesleki hak ve yetkinlikleri ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesinin yanı sıra, farklı sağlık mesleklerinin görev tanımları, sorumlulukları ve yetkileri yönetmelikler eşliğinde anlatılarak geleceğin sağlık profesyonellerinin birbirlerine yönelik bilgi, tutum ve davranışları açısından olumlu yönde farkındalık geliştirmesi amaçlanmıştır.
Mesleki iletişim ve iş birliği uygulamalarıyla ilgili teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra, ilgili güncel literatür tarama çalışmaları, araştırma planlama ve hasta hizmet kalitesini daha iyi seviyeye taşıyacak yeni güncel yaklaşımlar incelenerek bunların sağlık hizmetine aktarılmasını içerir.
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet GÖKKURT |
| 1. | Öğrenci bu dersi aldığında sağlık sektöründeki farklı meslek gruplarının görev tanımlarını öğrenir |
| 2. | Meslekler arası eğitim ve iş birliği prensiplerini anlar. |
| 3. | Meslekler arası işbirliği geliştirme yöntemlerini öğrenir ve farklı meslek grupları ile profesyonel hayatta nasıl çalışacağını öğrenir |
| 4. | Ortak ekip vizyonunu geliştirebilme yollarını, karşılıklı paylaşılan profesyonel güven, saygı ve tutumlarla güçlendirme stratejilerini öğrenir. |
| 5. | iletişim becerilerini kullanarak profesyonel hayatta karşılaşabileceği meslekler arası çatışma ve iletişim eksikliğiyle ilgili olası problemleri tanımlayabilme, önleyebilme ve/veya problem çözme becerilerini geliştirme yeteneği kazanır. |
| 1. | Barr H. (2000). New NHS, new collaboration, new agenda for education. Journal of Interprofessional Care, 14, 81-86. |
| 2. | Barr H, Freeth D, Hammick M, Koppel I, Reeves S. (2000). Evaulations of interprofessional education: a United Kingdom review of health and social care. London: CAIPE and the British Educational Research Association |
| 3. | CAIPE (2012). The Centre fort he Advancement of Interprofessional Education |
| 4. | CIPW (2007). Creating an interprofessional workface: an education and training framework for health and social care in England. In Hughes L (ed). Depatment od Health Project. CAIPE. |
| 5. | Curran VR, Deacon DR, Fleet L (2005). Academic administrarators? attitudes towards interprofessional education in Canadian schools of health Professional education. Journal od Interprofessional Care, 19 (2 Suppl 1), 76-86. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |