Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Fizyoterapide Klinik Karar Verme I
Ders Kodu: FRB411
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.

Özet İçerik

Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sercan AYKAR
Arş. Gör. Fettah SAYGILI
Öğrenme Çıktıları
1.Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır
2.Grup içinde vakayla ilgili çalışmalara katılır, fizyoterapi değerlendirmesi sonrasında vakayla ilgili tanımlamaları yapar, problemleri bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde belirler
3.Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri tanımlar
4.Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular
5.Klinik yaklaşımlar ve vakayla klinik karar verme sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır
6.Vakayla ilgili değerlendirme sonuçlarını, kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerini ve tedavi planını etkili bir iletişimle paylaşır, diğer görüşleri bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Vakalarla ilişkili güncel literatür
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
2. Hafta - Teorik
Biyopsikososyal model
3. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı uygulama
4. Hafta - Teorik
Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi
5. Hafta - Teorik
Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
6. Hafta - Teorik
Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
7. Hafta - Teorik
Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
8. Hafta - Teorik
Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması (ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
10. Hafta - Teorik
Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
11. Hafta - Teorik
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
12. Hafta - Teorik
İlgili literatür örneklerinin sunumu
13. Hafta - Teorik
İlgili literatür örneklerinin sunumu
14. Hafta - Teorik
Dersin değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev42320
Bireysel Çalışma140228
Ara Sınav110212
Dönem Sonu Sınavı110212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
3
5
5
5
5
5
3
OÇ-2
3
5
5
5
5
3
OÇ-3
3
5
5
5
5
5
3
OÇ-4
3
5
5
5
5
5
3
OÇ-5
3
5
5
5
5
5
3
OÇ-6
3
5
5
5
5
5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026