Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sağlık İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması ve Sosyal Medya Yönetimi
Ders Kodu: BDB421
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Öğrenci, modern pazarlama kavramı içerisinde sosyal medyanın tarihçesi, yeri ve önemini kavrayacak; sosyal medya ile geleneksel medya ilişkisi ile ayırıcı özelliklerini bilecek; sosyal medya mecraları ve bu mecralarda hizmet verme şekillerini öğrenecek; sosyal medya pazarlamasının avantaj ve dezavantajları ile sosyal medya pazarlamasında yeni kavramları öğrenecek; sosyal medya pazarlamasına reklam yöntemleri hakkında bilgi edinecektir. Akabinde hizmet ve hizmet kalitesi kavramlarını öğrenecek; hizmet sektörü ve hizmet pazarlamasının ilişkisini kavrayacak; hizmet ürünleri gruplarını ve özelliklerini sınıflandırabilecek, hizmet pazarlaması karması (hizmet ürünü, fiyatlandırma, dağıtım, pazarlama iletişimi, katılımcılar, süreçler, fiziksel kanıtlar) elemanlarını bilecek; hizmet kalitesi, hizmet telafi kalitesi ve hizmet telafisi paradoksu kavramlarını öğrenecek ve bu kavramların müşteri tatmini, güveni ve sadakati oluşturmadaki etkisini anlayacaktır.

Özet İçerik

Sosyal medyanın diğer medya mecralarından farkını kavrayarak sosyal medyaya yürütülen pazarlama faaliyetlerini anlama; sosyal medyanın pazarlama sürecine katkı yaratacak bir araç olarak kullanılabilmesi; hizmet pazarlanması boyutunda hizmetin farklılıklarını anlayarak, hizmet kalitesinin tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğinin öğrenilmesi; uzun vadeli müşteri değeri kavramı açısından hizmet sunmada kalitenin önemini kavrayabilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Şinasi YAYLAGÜL
Öğrenme Çıktıları
1.Öğrenciler geleneksel medya ile sosyal medya ayrımını yapabilir.
2.Öğrenciler mevcut ve gelişmesi olası sosyal medya platformlarında pazarlama faaliyetlerini yürütür.
3.Öğrenciler hizmet ve hizmet pazarlaması kavramlarını tanımlayabilir.
4.Öğrenciler hizmet kalitesi ve hizmet pazarlaması kavramlarının uzun vadeli müşteri değeri yaratma konusunda önemini anlar.
5.Öğrenciler sağlık işletmelerinde hizmet kalitesini sağlayabilir
6.Öğrenciler sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini yürütebilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Öğretim Elemanı Ders Notları
2.Sosyal Medyaya Giriş Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları
3.Sosyal Medya Platformları Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları
4.Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya Kitabı, Optimist Yayınları
5.Sosyal Medya Stratejisi Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık
6.Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Kitabı, Medya Akademi yayınları
7.Hizmet Pazarlaması Kitabı, Atatürk Üniversitesi Yayınları
8.Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri Kitabı, Beta Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Ön Hazırlık
Pazarlama kavramı ve modern pazarlamaya geçiş
2. Hafta - Ön Hazırlık
Tutundurma karması elemanları ve sosyal medyanın yeri
3. Hafta - Ön Hazırlık
Sosyal medya ile geleneksel medya ilişkisi ve ayırıcı özellikleri
4. Hafta - Ön Hazırlık
Sosyal medyanın tarihçesi ve geleceği
5. Hafta - Ön Hazırlık
Sosyal medya mecraları ve hizmet verme şekilleri
6. Hafta - Ön Hazırlık
Sosyal medya mecralarında pazarlama faaliyetleri
7. Hafta - Ön Hazırlık
Sosyal medya pazarlamasının avantaj ve dezavantajları
8. Hafta - Ön Hazırlık
Sosyal medya pazarlamasına blog, mikroblog, wiki örnekleri
9. Hafta - Ön Hazırlık
Hizmet kavramı, hizmet ürünleri grupları ve özellikleri
10. Hafta - Ön Hazırlık
Hizmet pazarlaması karması: hizmet ürünü, fiyatlandırma, dağıtım ve pazarlama iletişimi
11. Hafta - Ön Hazırlık
Hizmet pazarlaması karması: katılımcılar, süreçler ve fiziksel kanıtlar
12. Hafta - Ön Hazırlık
Hizmet pazarlamasında Pazar bölümlendirme, hedef Pazar, konumlandırma ve hizmet tüketicisinin satın alma davranışları
13. Hafta - Ön Hazırlık
Hizmet kalitesi, hizmet telafi kalitesi ve hizmet telafi paradoksu
14. Hafta - Ön Hazırlık
Hizmet kalitesi ile müşteri tatmini, güveni ve sadakati ilişkisi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
Kısa Sınav (Quiz)1%40
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Okuma102020
Ara Sınav115116
Dönem Sonu Sınavı120121
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
1
1
2
3
3
3
2
OÇ-2
1
1
2
4
4
4
3
OÇ-3
1
1
2
4
3
3
2
OÇ-4
1
1
2
4
5
4
3
OÇ-5
1
1
2
3
5
4
3
OÇ-6
1
1
2
5
4
5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026