Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Temel Hareket Eğitimi
Ders Kodu: BESE155
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 1
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Temel hareket becerileri, hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme ve öğretme.

Özet İçerik

Hareket kavramını ve ilkelerini uygulayabilme. Temel hareket becerilerini öğretebilme. Çocuğun fiziksel çevresi içinde kendinin ve bedenini kullanma kapasitesinin farkına varmasını sağlamak, yeterli hareket tepkileri kazandırmak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Şaheser GÜNEŞ
Öğrenme Çıktıları
1.Hareket eğitiminin önemini kavrar ve bilir.
2.Öğrenciler, hareketin insan gelişimi ve sağlığına olan olumlu etkilerini bilir.
3.Hareket ile fiziksel gelişimin yanında toplumsal gelişim de sağlanır.
4.Öğrenciler liderlik ve işbirliği yapmayı öğrenir.
5.Hareket, öğrencilerin kendine olan güvenlerini arttırır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Bailey, G. (2003). The Ultimate Homeschool Physical Education Game Book. Educators Press, USA
2.Çelik, A., & Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme Öğrencinin ders performansına hareket eğitiminin etkisi
2. Hafta - Teorik & Uygulama
Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı, atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme.
3. Hafta - Teorik
Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme.
4. Hafta - Teorik
Yer değiştirme, dengeleme(eğilme, esnetme, bükülme, çekme, döndürme, sallama,çevirme,konma/durma,itme,denge) ve nesne kontrolü gerektiren hareketler.
5. Hafta - Teorik
Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketler.
6. Hafta - Teorik
Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama.
7. Hafta - Teorik
Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama.
8. Hafta - Teorik
Koordinasyon kavramı, çocukların koordinasyon becerilerinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları (Ara Değerlendirme)
9. Hafta - Teorik
Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme, vücut ve alan farkındalığını kavratabilme.
10. Hafta - Teorik
Vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri.
11. Hafta - Teorik
Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretme.
12. Hafta - Teorik
Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları
13. Hafta - Teorik
Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları
14. Hafta - Teorik
Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları, kazanımların tartışılması ve çeşitli oyun uygulamaları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Uygulamalı Ders141242
Ödev2024
Seminer2024
Dönem Ödevi5015
Bireysel Çalışma61324
Uygulama Sınavı1112
Dönem Sonu Sınavı1112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
4
5
4
4
4
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
4
4
5
5
4
5
4
OÇ-3
5
5
4
5
4
5
4
4
5
5
OÇ-4
3
4
4
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026