
| Ders Kodu | : SYB304 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, farklı kıtalarda düzenlenen uluslararası spor organizasyonlarını ve dünyanın en büyük spor organizasyonu olan Modern Olimpiyat Oyunlarını öğrencilere tanıtmaktır.
Uluslar arası spor örgütlerinin tanımı, gelişimi, görevleri, çeşitliliği ve verimliliği; sporda estetik, etik, hareket ve oyun felsefesi, olimpizm ve modern olimpiyat oyunları.
| Doç. Dr. Aylin UĞURLU ÇAKIR |
| 1. | Organizasyon kavramını bilir ve açıklar. |
| 2. | Modern Olimpiyat Oyunları hakkında bilgi verir açıklar. |
| 3. | Uluslararası Spor Organizasyonu türlerini bilir. |
| 4. | Politik ve dini inanışlara göre uluslararası spor organizasyonlarından örnek verebilir. |
| 5. | Cinsiyetlere, ana dillerine ve bölgelere göre uluslararası spor organizasyonlarından örnek verebilir. |
| 6. | Meslek gruplarına göre, engel ve özür durumuna göre ve nüfus alt gruplarına göre uluslararası spor organizasyonlarından örnek verebilir. |
| 1. | Slack, T., & Parent, M. M. (2006). Understanding sport organizations: The application of organization theory. Human Kinetics. |
| 2. | Sunay, H. (2000). Sporda Organizasyon, Gazi Kitabevi, Ankara. |
| 3. | Tolga, T. E. K. (2020). Türkiye’de uluslararası spor organizasyonları düzenleyen federasyonların karşılaştıkları problemler. Akademisyen Kitabevi. |
| 4. | Bayrakdaroğlu, Y. (2020). Türkiye'de düzenlenen uluslararası spor organizasyonlarının pazarlama ve kalite algılarının karşılaştırılması. Akademisyen Kitabevi. |
| 5. | DEMİR, G. (2021). Uluslararası Futbol Organizasyonları ve Yayıncılığı (Avrupa Şampiyonası Örneği). Akademisyen Kitabevi. |
| 6. | Balcı, V., (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Bağırgan Yayınları, Ankara. |
| 7. | Şinoforoğlu, O. T. (2020). Antik Olimpiyat Oyunları, Ankara: Spor Yayınevi |
| 8. | Şinoforoğlu, O. T. (2020). Spor Tarihi ve Olimpizm, : Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi |
| 9. | Yıldıran, İ. & Şinoforoğlu, O. T. (2020). Sporda Psikosoyal Alanlar II, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ödev | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 1 | 7 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||