
| Ders Kodu | : AEB371 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu dersin amacı, badminton oyunu ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, badmintonun tarihsel gelişimi, raket tutuş ve temel duruş tekniklerinin öğrenilmesidir ve öğretilmesidir.
Bu ders; badminton sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgiyi, raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesini, top-raket koordinasyonunu geliştirme çalışmalarını, topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi, servis bekleme pozisyonu, temel duruş tekniklerin oyun alanında uygulanması, çalışma drilleri konularını içermektedir.
| Öğr. El. Mehmet KIRMA |
| 1. | Badminton oyunu ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. |
| 2. | Badminton oyununda raket tutuş tekniklerini uygulayabilir ve öğretebilir. |
| 3. | Badminton ile ilgili performance testlerini bilir |
| 4. | İnsan vücudu ve yapısı ile ilgili temel bilgi sahibi olmak |
| 5. | İnsan hareket sistemi ve sportif hareketlerini değerlendirme beceri ve bilgisine sahip olmak |
| 1. | Badminton --teknik öğretim, taktik ve kurallar (Mehmet yorulmazlar, Abdurrahman Kepoğlu) |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 5 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 16 | 1 | 2 | 48 |
| Proje | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Okuma | 2 | 4 | 4 | 16 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 1 | 7 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||