Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Motor Gelişimi
Ders Kodu: BESE229
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Motor gelişim alanında bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma, geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma becerisini kazandırmak

Özet İçerik

Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, psikomotor gelişim dönemleri ve Sherborne Gelişimsel Hareket

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Erkan ÇETİNKAYA
Prof. Dr. Kürşat KARACABEY
Öğrenme Çıktıları
1. Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarına, yaşam boyu hareket becerilerinin kazanılma süreci ile ilgili bilgiler kazanmak
2. Hareket becerilerinin gelişimini destekleyici beden eğitim programları hazırlama ve uygulama becerisi elde etmek.
3.Normal gelişim, embriyonik gelişim ve bebek gelişimini öğrenir.
4.Hareket gelişimini etkileyen faktörleri kavrar
5.Motor gelişim testlerini kavrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Güven, N. (2006). Okulöncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi. Kök Yayıncılık. Ankara .
2.Özer, D., & Özer, K. (2010). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.
3.Gallahue,D.L., Goodway, J. D. , Ozmun, J. C. (2014). Motor Gelişimi Anlamak (Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler). Çeviri Editörü: D. Özer ve A. Aktop. 461 sf. Nobel Yayınevi. Ankara
4.Özer, D. & Özer, K. (2007). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayınları. Ankara.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Gelişimle ilgili tanımlar, motor gelişim dalının bilim dalı olarak gelişimi, motor gelişimle ilgili temel kavramlar
2. Hafta - Teorik
Motor gelişimin ilkeleri, Motor gelişimi etkileyen faktörler
3. Hafta - Teorik
Kum saati modeli, Motor gelişim dönemleri/ Refleksif hareketler dönemi
4. Hafta - Teorik
İlkel hareketler dönemi ve destekleyici etkinlikler
5. Hafta - Teorik
İlkel hareketler dönemi ve destekleyici etkinlikler
6. Hafta - Teorik
Okulöncesi Çocukların Motor Gelişimlerinin Değerlendirilmesi (Uygulama)
7. Hafta - Teorik
Okulöncesi çocukları için beden eğitimi programlarının hazırlanması ve uygulanması(Uyg)
8. Hafta - Teorik
Psikomotor Gelişim Dönemleri (Reflekfsif ve İlkel Hareketler Dönemi)/değerlendirme
9. Hafta - Teorik
Sherborne hareket eğitimi programı 1(Uyg)
10. Hafta - Teorik
Sherborne hareket eğitimi programı 2 (Uyg)
11. Hafta - Teorik
Algısal Motor Gelişim Programları
12. Hafta - Teorik
Okulöncesi çocuklar için aktivite örnekleri- (Uyg)
13. Hafta - Teorik
Sporla ilişkili hareketler dönemi
14. Hafta - Teorik
İlköğretim beden eğitimi programları, amaçları, içeriği
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ödev1112
Dönem Sonu Sınavı1123
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
OÇ-1
5
4
3
3
3
3
3
3
3
3
5
4
OÇ-2
5
4
3
3
3
3
2
3
3
3
5
4
5
OÇ-3
5
4
3
3
3
3
4
3
3
3
4
4
4
3
OÇ-4
5
4
3
3
3
3
4
3
3
3
3
3
3
OÇ-5
5
4
3
3
3
3
3
3
3
3
3
4
3
5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026