
| Ders Kodu | : BESE132 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dersin temel amacı; a. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tarihçesi, nedenleri, sınıflaması ile tanı, özellikleri ve yetersizlikleri, b. DEHB olan çocuklar için eğitsel müdahaleler) ile akran ilişkileri hakkında okul öncesi öğretmen adaylarını bilgilendirmektir.
1. DEHB tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması. 2.DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizlikleri. 3. DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı). 4. DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımlar 5. DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma 6. DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği 7. DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme 8. DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği