
| Ders Kodu | : BESE423 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Recognition and guidance of students with special needs by normal classroom teachers |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu ders özel gereksinimli çocukları kaynaştırma sınıfında, gelişimsel olarak destekleme yeterliliklerini kazandırmayı amaçlar.Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, amaçlar, kaynaştırma türleri, çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleme, kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler, kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğu gelişimsel olarak destekleme becerilerini kazanmaları hedeflenir.
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, Kaynaştırmanın amaçları ve ilkeleri
| Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR |
| 1. | Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
| 2. | Kaynaştırmanın ilkelerini sıralayabilir. |
| 3. | Kaynaştırmanın amaçlarını açıklayabilir. |
| 4. | Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleyebilir. |
| 5. | Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim programlarını kaynaştırmaya uyarlayabilir. |
| 1. | Ersoy ve Avcı (2001) Özel Gereksimli Olan Çocuklar ve Eğitimleri Özel Eğitim, Ya-pa Yayıncılık |
| 2. | Tohum Vakfı ve Eğitim Reformu Girişimi (2011) Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu |
| 3. | Okullarımızda 3N Neden,Nasıl,Niçin Kaynaştırma Yönetici,Aile,Öğretmen Kılavuzu (2011), Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 1 | 56 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Ödevi | 2 | 2 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 3 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |