Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Ders Kodu: BESE423
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu:  Recognition and guidance of students with special needs by normal classroom teachers
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu ders özel gereksinimli çocukları kaynaştırma sınıfında, gelişimsel olarak destekleme yeterliliklerini kazandırmayı amaçlar.Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, amaçlar, kaynaştırma türleri, çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleme, kaynaştırmanın başarısını etkileyen etmenler, kaynaştırma sınıfında özel gereksinimli çocuğu gelişimsel olarak destekleme becerilerini kazanmaları hedeflenir.

Özet İçerik

Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, Kaynaştırmanın amaçları ve ilkeleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1.Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2.Kaynaştırmanın ilkelerini sıralayabilir.
3.Kaynaştırmanın amaçlarını açıklayabilir.
4.Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu belirleyebilir.
5.Normal gelişim gösteren çocuklar için düzenlenmiş eğitim programlarını kaynaştırmaya uyarlayabilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ersoy ve Avcı (2001) Özel Gereksimli Olan Çocuklar ve Eğitimleri Özel Eğitim, Ya-pa Yayıncılık
2.Tohum Vakfı ve Eğitim Reformu Girişimi (2011) Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu
3.Okullarımızda 3N Neden,Nasıl,Niçin Kaynaştırma Yönetici,Aile,Öğretmen Kılavuzu (2011), Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta - Teorik
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta - Teorik
Kaynaştırmanın amaçları ve ilkeleri
4. Hafta - Teorik
Kaynaştırmanın amaçları ve ilkeleri
5. Hafta - Teorik
Kaynaştırma türleri
6. Hafta - Teorik
Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler
7. Hafta - Teorik
Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler
8. Hafta - Teorik
Fiziksel yetersizliği ve süreğen rahatsızlığı olan öğrenciler/değerlendirme
9. Hafta - Teorik
Özel gereksinimli öğrencinin normal sınıf öğretmeni tarafından fark edilmesi ve yönlendirilmesi
10. Hafta - Teorik
Özel gereksinimli öğrencinin normal sınıf öğretmeni tarafından fark edilmesi ve yönlendirilmesi
11. Hafta - Teorik
Öğretimsel Uyarlamalar
12. Hafta - Teorik
Öğretimsel Uyarlamalar
13. Hafta - Teorik
Kaynaştırma Uygulamalarında Aile Eğitimi
14. Hafta - Teorik
Davranış ve Sınıf Yönetimi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143156
Ödev1112
Dönem Ödevi2228
Dönem Sonu Sınavı1639
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
OÇ-1
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-2
4
4
4
3
4
3
4
3
4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-3
5
4
4
4
4
3
4
3
4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
3
4
3
4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
3
4
3
4
4
4
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026