
| Ders Kodu | : BESE225 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin; topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Toplumdaki dezavantajlı gruplar, gönüllülük bilinci, proje fikri oluşturma, planlama ve uygulama.Proje ve Proje Döngüsü, Projelerin Başarısızlık Nedenleri, Kaynak Bulma Stratejileri. Proje Kaynakları, Başvurular
| Öğr. Gör. Nermin ŞENTÜRK |
| 1. | Toplumsal sorunların farkına varır. |
| 2. | Proje yaklaşımı ile toplumsal sorunların çözümünde rol alır. |
| 3. | Bir proje fikri oluşturur. |
| 4. | Proje tasarlar ve yazar. |
| 5. | Projesini sunar. |
| 1. | Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları. |
| 2. | Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Sivil toplum, Gönüllük ve Gençlik Çalışmaları" |
| 3. | Alper Akyüz, İdil Eser ve Emel Kurma (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi II" |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ödev | 3 | 0 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
OÇ-4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||