
| Ders Kodu | : BESE427 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı; Öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık üzerine etkilerini, fiziksel aktivite ve beslenmenin ideal performansa ulaşılmasında ve bazı hastalıkların kontrolündeki rolünü kavramalarını sağlamaktır.
Temel beslenme ilkeleri, besin öğelerinin (karbonhidrat, yağ, protein, minarel, vitamin, su vb.) organizmadaki fonksiyonları, fiziksel aktivite ve beslenme ilkeleri arasındaki ilişkiler, ergojenik besin destekleri, kilo ve kardiyovasküler hastalıkların kontrolünde beslenme ve fiziksel aktivitenin rolü ve yeme bozuklukları konularını içerir.
| Prof. Dr. Kürşat KARACABEY |
| 1. | Temel beslenme ilkelerini açıklayabilir |
| 2. | Temel besin öğelerinin özelliklerini bilir |
| 3. | Yeterli ve dengeli beslenmeyi ifade edebilecektir. |
| 4. | Yeterli ve dengeli beslenme kurallarını listeler |
| 5. | Sporcu beslenmesi konusunda anahtar noktaları öğrenecektir |
| 1. | Jeukendrup A, Gleeson M (2009). Sport Nutrition . Human Kinetics |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Seminer | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 2 | 20 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |