
| Ders Kodu | : REKB207 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğrencilerin step aerobik ile ilgili temel becerileri, müzik, ısınma, soğuma egzersizlerini öğrenecek ve step-aerobik koreografisi hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
müzik ile ritim uyumu ve solunum fonksiyonlarını öğretme
| Öğr. Gör. Gülen VURAL |
| 1. | Aktif ve hareketsiz yaşam arasındaki farklar, yaşam alışkanlıklarına bağlı olarak gelişen olumlu ve olumsuz sonuçlar ve bununla ilgili olarak meydana çıkan Step-aerobik branşının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma. |
| 2. | Aerobik antrenman metodu ve enerji sistemleri hakkında bilgi sahibi olup, Step-aerobik özelinde bireyde meydana gelebilecek fiziksel ve zihinsel yararları öğrenme. |
| 3. | Step-aerobik branşının yarışma, egzersiz ve eğlence düzeyinde salon, sporcu ve sedanter bireylere dönük kurallarını öğrenerek ekipmanla tanışıp; ritim saymayı, müzik seçmeyi, koreografinin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
| 4. | Aerobik ve step temel adımlarının yanında varyasyon adımlamalarını öğrenerek her seviye için doğru, eğlenceli ve etkili koreografiler oluşturarak öğretme. |
| 5. | Kendi geliştirmiş oldukları koreografileri, diğerlerine öğretebilme ve grup dinamiği yakalayabilmek ya da gördüğü koreografilere hızlıca uyum sağlayabilmek. |
| 6. | Step-aerobik metodu hakkında çeşitli yöntemlerle araştırmalar yapabilmek ve güncel kalabilmek bu dersin öğrenme çıktılarını oluşturmaktadır. |
| 1. | ders notları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 98 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | ||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | |||||||||||||||
OÇ-3 | 5 | |||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-5 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | ||||||||||||||