
| Ders Kodu | : REKB217 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Engelliliğin tanımı ile farklı engel gruplarının tanınarak bu gruplara uygun fiziksel aktivitelerin açıklanması ve uygulanması.
Engelliliğin tanımı, Dünyada ve Türkiye'de engellilerin durumu, engel grupları, engellilerin topluma kazandırılmasında fiziksel aktivitenin yeri ve önemi, farklı engel gruplarına uygulanabilecek fiziksel aktivite türleri, engel gruplarına uygun fiziksel aktivitelerin planlanması.
| Dr. Öğr. Üyesi Meltem IŞIK AFACAN |
| 1. | Engeliliğin tanımı, engelliliğin nedenleri ve engellilerin sınıflandırılmasını öğrenir |
| 2. | Engellilikten korunma ve alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olur |
| 3. | Engelli bireylerin yaşamında fiziksel aktivitenin yeri ve önemini öğrenir |
| 4. | Engellilerin bireysel gelişimini sağlayan ve yaşam kalitesini artıran fiziksel aktivite örneklerini öğrenir ve uygular. |
| 5. | Engelli gruplarının özelliklerini ve fiziksel aktivite planlarken dikkat edilecek noktaları öğrenir |
| 6. | Farklı engelli grupları için rekreasyonel bir etkinlik veya organizasyon planlamayı öğrenir |
| 1. | Özsoy, Y. Özyürek, M. Eripek, “ Özel Eğitime Giriş” . Çağ Matbaası, Ankara, 1998. |
| 2. | Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001 |
| 3. | Ataman,A.” Özel Eğitime Giriş” Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara 2003 |
| 4. | Özel Olimpiyat Oyunları Türkiye Organizasyonu, “Özel Olimpiyat Oyunları Resmi Spor Kuralları” |
| 5. | Özer, D. Özer, K. “Çocuklarda Motor Gelişim” Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000 |
| 6. | Karen, P., Gavron Js.: Engellilik ve Spor, ABD, 1995. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 2 | 6 | 96 |
| Dönem Sonu Sınavı | 2 | 2 | 0 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-2 | 3 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | ||||||||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | ||||||||||||||