
| Ders Kodu | : REKB309 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin rekreasyon alanında etkili öğretim gerçekleştirebilmeleri için farklı öğretim yöntem ve tekniklerini tanımalarını, hedef kitleye uygun yöntem seçimi yapabilmelerini, uygulamalı öğretim süreçlerini planlayıp yönetebilmelerini ve öğretim sürecinde liderlik, iletişim ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Öğretme ve öğrenme yaklaşımları, öğretme yöntemleri (anlatma, tartışma, gösterip yaptırma, örnek olay, problem çözme, bireysel çalışma), öğretimde görsel ve işitsel araçlar, öğretim etkinliklerini planlama
| Dr. Öğr. Üyesi Rukiye AYDOĞAN |
| 1. | Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını tanır. |
| 2. | Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir |
| 3. | Çağdaş ve yenilikçi öğretim yaklaşımlarını (dijital araçlar, yaratıcı drama, tersine öğrenme vb.) rekreasyonel ortamlara uyarlar. |
| 4. | Rekreasyon etkinlikleri için öğretim planları hazırlar ve yapılandırır. |
| 5. | Öğrenme ve öğretim stratejilerini uygulayabilir. |
| 6. | Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak bir rekreasyon etkinliğini etkili biçimde öğretir ve uygular. |
| 1. | Küçükahmet, L. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım. |
| 2. | Açıkgöz, K. Ü. (2005). Etkili öğrenme ve öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. |
| 3. | Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Gazi Kitabevi: Ankara |
| 4. | Demirel, Ö. (2009). Öğretme sanatı. (15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. |
| 5. | Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Yayıncılık. |
| 6. | Joyce, B., Weil, M., & Calhoun, E. (2018). Models of Teaching (9th ed.). Pearson. |
| 7. | Wiggins, G., & McTighe, J. (2005). Understanding by Design (2nd ed.). Association for Supervision and Curriculum Development. |
| 8. | Eryılmaz, B. (Ed.). (2024). Rekreasyon Kavram ve Uygulamalar (2. basım). Detay Yayıncılık. |
| 9. | Ardahan, F., Turgut, T., & Kaplan Kalkan, A. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 1 | 1 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 5 | 50 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 0 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||