
| Ders Kodu | : REKB229 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuklardan yetişkinlere kadar farklı yaş gruplarına yönelik eğitsel oyunları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ders kapsamında oyunun öğrenme üzerindeki etkisi, eğitsel oyun türleri, oyun liderliği, grup dinamiği ve oyun yoluyla kazanım süreçleri işlenir.
Oyun kuramları, eğitsel oyun çeşitleri, yaş ve gelişim düzeyine göre oyun planlaması, motor becerileri geliştiren oyunlar, grup oyunları, yaratıcı drama destekli oyunlar, değerlendirme yöntemleri, liderlik ve oyun güvenliği konularını içerir.
| Öğr. Gör. Eda GÜNAY |
| 1. | Oyun kavramını, eğitsel boyutlarıyla açıklar. |
| 2. | Yaşa ve gelişime uygun eğitsel oyunları planlar. |
| 3. | Eğitsel oyunları liderlik becerileriyle yönetir. |
| 4. | Oyun yoluyla öğrenme süreçlerini analiz eder ve değerlendirir. . |
| 5. | Güvenli ve kapsayıcı oyun ortamları oluşturur. |
| 1. | HAZAR, Muhsin, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tutibay Yayınları,2000, Ankara |
| 2. | Seyrek Hilmi- Sun Muammer. Çocuk Oyunları, Okul Öncesi Eğitimde Oyun Dersi El Kitabı. Müzik Eserleri Yayınları. İzmir ; 1985. |
| 3. | Alpman Cemal. Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi. Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları ; 1. İstanbul; 1972. |
| 4. | Fişek Kurtan. Spor Yönetimi. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları; 515. S.B.F. Basın ve Yayın Yüksekokulu Basımevi. Ankara; 1983. |
| 5. | 5. Grunfeld Frederich.V. Oyun Ansiklopedisi. Türkiye’de İlk Kez Dünyadaki Tüm Oyunlar, Güçlü Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. İstanbul; 1900 Z. |
| 6. | 6. Hazar Muhsin. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tütibay Ltd.Sti. Basımevi. Ankara;1996. … |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 5 | 2 | 1 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 99 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||