
| Ders Kodu | : UTIF409 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Modern Python Programlama dersinin amacı, öğrencilere Python programlama diliyle uygulama geliştirme, veri işleme, web uygulamaları ve diğer alanlarda güçlü bir programlama temeline sahip olmalarını sağlamaktır. Ders öğrencileri bir kodlama dilini öğrenmeye, kod yazmaya ve programlamaya başlamaya hazır hale getirmek için tasarlanmıştır.
Modern Python Programlama dersi, Python programlama dilinin modern özelliklerini, önerileri ve pratik kullanımını öğretmek için tasarlanmış bir ders. Öğrenciler, Python'un temel kavramlarını öğrenir, nesne yönelimli programlama için kalıpları kullanır, çerçeve ve araçlar aracılığıyla kapsamlı çözümler oluşturur ve programlarını güvenli hale getirirler. Ders ayrıca veri yapılarının kullanımını, hata ayıklama tekniklerini, takım programlama kurallarını ve uygulamalarını da kapsamaktadır.
| Doç. Dr. Sadullah ÇELİK |
| 1. | Programlamaya başlamadan önce Python'un temel sözdizimi ve yazım kurallarını öğrenmek. |
| 2. | Python'da değişkenler, veri yapıları ve mantıksal kontrolleri kullanarak programlamayı öğrenmek. |
| 3. | Python kütüphanelerini kullanarak karmaşık problemleri çözmeyi öğrenmek. |
| 4. | Nesneye Yönelik Programlamayı kullanarak Python'da programlamayı öğrenmek. |
| 5. | Uygulamaları geliştirmeye yönelik kalıp ve ölçeklenebilir yazılım mimarisini öğrenerek Python'da uygulama geliştirmek. |
| 1. | Kuhlman, D. (2009). A python book: Beginning python, advanced python, and python exercises (pp. 1-227). Lutz: Dave Kuhlman. |
| 2. | Haslwanter, T. (2016). An Introduction to Statistics with Python. With Applications in the Life Sciences.. Switzerland: Springer International Publishing. |
| 3. | Ramalho, L. (2022). Fluent python. " O'Reilly Media, Inc.". |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 3 | 3 | 90 |
| Uygulamalı Ders | 1 | 1 | 3 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 5 | 14 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 120 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||