
| Ders Kodu | : ECON403 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Ekonomik Bütünleşmeler dersinin amacı, uluslararası ekonomik ilişkilerin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere gümrük birlikleri, serbest ticaret bölgeleri, ortak pazarlar gibi farklı ekonomik bütünleşme modellerini incelemelerini ve bu modellerin ekonomik büyüme, ticaret ve refah üzerindeki etkilerini analiz etmelerini sağlar. Ayrıca, küreselleşme sürecinin ve uluslararası ekonomik ilişkilerin dinamiklerinin anlaşılmasına katkıda bulunur. Bu ders aynı zamanda öğrencilere, ekonomik bütünleşmenin ülkeler arası işbirliği ve entegrasyon sürecindeki rolünü ve önemini kavratmayı amaçlar. Son olarak, öğrencilere farklı ekonomik bütünleşme stratejilerinin avantajları, dezavantajları ve uygulama alanları konusunda bilgi ve anlayış kazandırmayı hedefler.
Ekonomik Bütünleşmeler dersi, gümrük birlikleri, serbest ticaret bölgeleri ve ortak pazarlar gibi çeşitli mekanizmalar aracılığıyla ülkelerin ekonomik olarak nasıl bir araya geldiğini inceleyerek, bu süreçlerin küresel ticaret, büyüme ve işbirliği üzerindeki etkilerini analiz eder. Öğrenciler uluslararası ekonomik ilişkilerin karmaşıklıklarını anlayacak ve dünya çapında ekonomik bütünleşme çabalarının stratejik avantajlarını ve zorluklarını değerlendireceklerdir.
| Prof. Dr. İsmet ATEŞ |
| 1. | Öğrenciler, gümrük birlikleri, serbest ticaret bölgeleri, ortak pazarlar ve diğer ekonomik birlik modellerinin temel kavramlarını ve işleyişlerini anlayacaklar. |
| 2. | Öğrenciler, ekonomik bütünleşmenin ülkeler arası ticaret, büyüme ve refah üzerindeki etkilerini değerlendirerek, avantajları ve dezavantajları analiz edecekler. |
| 3. | Öğrenciler, küresel ekonomik bütünleşmenin uluslararası ticaret, yatırım ve politika üzerindeki karmaşıklığını ve dinamiklerini anlayacaklar. |
| 4. | Öğrenciler, farklı ülkelerin ekonomik bütünleşme süreçlerini ve bu süreçlerin başarı faktörlerini karşılaştırarak analiz edecekler. |
| 5. | Öğrenciler, küresel ekonomik bütünleşmenin gelecekteki trendlerini ve olası yönlerini değerlendirerek, bu konudaki stratejik düşünme yeteneklerini geliştirecekler. |
| 1. | Şanlı, O. Ateş. İ. (2022). Dış Ticarette Yeni Dünya Düzeni Yeni Korumacılık ve Ticaret Savaşları. Duvar Yayınları |
| 2. | Balkır, C. (2010). Uluslararası Ekonomik Bütünleşme: Kuram, Politika ve Uygulama AB ve Dünya Örnekleri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
| 3. | Yapraklı, S. (2024). Ekonomik Bütünleşme Avrupa Birliği ve Türkiye. Efeakademi Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||
OÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||