
| Ders Kodu | : KGTM323 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bağlama seslemede işe koşulan geleneğe dair edimlerin gerçekleştirilmesi
Geleneksel tezene tekniklerinin düzeye uygun örnekler üzerinden değerlendirilmesi
| Öğr. Gör. Osman Fethi ARK |
| 1. | Bağlama seslemede kullanılan geleneğe dair edimleri açıklar. |
| 2. | Tavır olarak nitelendirilen geleneğe dair sesleyiş biçimlerini yapısal olarak çözümler. |
| 3. | Âşıklama ve Yozgat tavırlarına ilişkin edimleri bağlama tablaturuna aktarır. |
| 4. | Âşıklama ve Yozgat tavırlarına ilişkin edimleri öngörülen düzen (akort) tiplerinde ve düzeye uygun örnekler üzerinden gerçekleştirir. |
| 5. | Âşıklama ve Yozgat tavırlarına ilişkin edimleri öngörülen düzen (akort) tiplerinde ve düzeye uygun örnekler üzerinden gerçekleştirir. |
| 1. | Can KARAHAN, “Bağlama Öğretiminde Yeni Bir Yöntem”, Okutman Yayıncılık, Şubat 2010, Ankara.Can KARAHAN, “Perde Perde Bağlama” Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları, Ağustos 2016, Samsun |
| 2. | Erol PARLAK, “Türkiye’de El ile (Şelpe) Bağlama Çalma Geleneği ve Çalış Teknikleri”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara. |
| 3. | M. Ragıp GAZİMİHAL, “Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 2001, Ankara |
| 4. | Ertuğrul BAYRAKTAR, ve ark., “Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 1989, Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 1 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 30 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 | 50 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | |||||
OÇ-3 | |||||
OÇ-4 | |||||
OÇ-5 | |||||