
| Ders Kodu | : KGTM103 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Türk Halk Müziğine Giriş niteliğindeki temel bilgilerin öğrenciye aktarılmasıdır.
Öğrencilerere Türk Halk Müziği kavramının oluşum süreci görsel ve duysal materyallerle açıklamalı olarak kavratılır. Türk Halk Müziğinin başlangıç niteliğindeki temeI kuralları algılatılır. Halk müziğimizin ezgisel ve sözel yönden bir mercek altında tutulması ve aydınlatılması için bir yol göstermektir.
| Prof. Dr. Mustafa Oner UZUN |
| 1. | Türk Halk Müziğinin ezgisel yapısı irdelenir. |
| 2. | Makam ve Dizi kavramları kavratılır. |
| 3. | Türkü kavramı ve sınıflaması kavratılır |
| 4. | Türk Halk Müziğinin ezgisel yapısı irdelenir. |
| 5. | Makam ve Dizi kavramları kavratılır. |
| 1. | Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Ses Eğitimi Bölümü” Türk Halk Müziği Bilgileri” Ders Notları, İzmir |
| 2. | ALTINAY, F.Reyhan,”Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği”(Kitaplar-Makaleler-Nota Yayınları),Balçova Kaymakamlığının Katkılarıyla, İzmir ,2004 |
| 3. | BORATAV, Pertev Naili,”100 Soruda Türk Halk Edebiyatı”,Gerçek Yayınevi,4.Baskı, İstanbul , 1982 |
| 4. | DİLÇİN, Cem,”Örneklerle Türk Şiir Bilgisi” Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları Sayı:517,Ankara,1995 |
| 5. | ELÇİN, Şükrü,”Halk Edebiyatına Giriş”,Kültür Turizm Bakanlığı Yayınları:365,Ankara, 1986 |
| 6. | UZUN, Mustafa Oner, “ Türkülerimizde Sözlü Formüller: Formeller”, AKÜ BAP Koordinasyon Birimi Projesi, Afyonkarahisar, 2015 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 6 | 13 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | |||||
OÇ-2 | |||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | |||||
OÇ-5 | |||||