Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Müzik Eğitiminde Kuram ve Uygulamalar I
Ders Kodu: MÜZ505
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

1) Müzik eğitiminin genel felsefesini öğretmek 2) Müzik eğitimi ile ilgili çağdaş kuram ve yaklaşımları öğretmek 3) Öğrencinin aktif olduğu müzik eğitimi ortamları oluşturmak için gerekli donanımı oluşturmak 4) Yaratıcılık ve doğaçlama süreçlerini öğretmek 5) Müzik, beden, dikkat, bellek, refleks ilişkisini öğretmek

Özet İçerik

Eğitim felsefeleri, yaratıcılığı geliştirme süreçleri, doğaçlamayı geliştirme süreçleri, müzik-beden ilişkisi, müzik-dikkat-bellek-refleks ilişkisi, müzik eğitimi ile ilgili çağdaş kuram ve yaklaşımlar, ulusal düzeyde müzik eğitimi programları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ceren SAYGI GERÇEKER
Öğrenme Çıktıları
1.Eğitim felsefelerini kavrayabilme
2.Yaratıcılığın geliştirilmesiyle ilgili gerekli donanıma sahip olabilme
3.Doğaçlamanın geliştirilmesiyle ilgili gerekli donanıma sahip olabilme
4.Müzik ve beden ilişkisini kurabilme
5.Müzik, dikkat, bellek ve refleks ilişkisini kurabilme
6.Müzik eğitimiyle ilgili çağdaş kuram ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme
7.Ulusal düzeyde müzik eğitimi programlarını müzik öğretim yöntemleri açısından değerlendirebilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Türkmen, E.F. (2016). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri, Pegem Akademi
2.Dobszay, L. (2009). Kodaly'den Sonra Müzik Eğitimi Üzerine Düşünceler. Kecskemet: Lizst Akademisi Kodaly Enstitüsü.
3.Kodaly, Z. (1954). Zoltán Kodály'nin seçilmiş yazıları (F. Bonis, Ed.) (s. 185–200). Londra, Birleşik Krallık: Boosey & Hawkes.
4.Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Sınıf için Uygulamalar. ABD: Prentice- Hall, Inc.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Müzik eğitiminin temel felsefesi
2. Hafta - Teorik
Eğitim felsefelerine giriş
3. Hafta - Teorik
Eğitim ve estetik
4. Hafta - Teorik
Eğitim ve etik
5. Hafta - Teorik
Müzik, dikkat, bellek ve refleks ilişkisi
6. Hafta - Teorik
Müzik ve beden ilişkisi
7. Hafta - Teorik
Müzik eğitiminde öğrenci merkezli öğretim yöntemlerine giriş
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Kuramsal boyutta Dalcroze Yöntemi (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Kuramsal boyutta Kodaly Yöntemi
10. Hafta - Teorik
Kuramsal boyutta Orff Yöntemi
11. Hafta - Teorik
Kuramsal boyutta Suzuki Yöntemi
12. Hafta - Teorik
Yaratıcılığın geliştirilme süreçleri
13. Hafta - Teorik
Doğaçlamanın geliştirilme süreçleri
14. Hafta - Teorik
Ulusal düzeyde müzik eğitim programlarının öğretim yöntemi açısından değerlendirilmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Atöyle Çalışması143042
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1617
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
OÇ-1
5
5
1
4
1
1
1
1
4
5
5
4
OÇ-2
5
5
1
5
1
1
1
1
4
5
5
5
OÇ-3
5
4
1
5
1
1
1
1
4
5
5
5
OÇ-4
5
4
1
5
1
1
1
1
4
5
5
5
OÇ-5
5
5
1
5
1
1
1
1
4
5
5
5
OÇ-6
5
5
1
5
1
1
1
1
4
5
5
5
OÇ-7
5
4
1
5
1
1
1
1
4
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026