
| Ders Kodu | : ZTM529 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Tasarım amaçlı hazır paket program kullanımı, bu program içinde AutoLISP dili ile fonksiyon hazırlama ve bu fonksiyonların tarım makinasında kullanımı, tasarlanan alet ekipmanların bilgisayar destekli imalatı için gerekleri verilerin oluşturulması.
Hazır paket programlar kullanımı, CAD için gerekli donanımlar, LİSP dili programlama CAM aşamaları bu dersin içeriğini oluşturur.
| Dr. Öğr. Üyesi Nurettin TOPUZ |
| 1. | CAD için gerekli donanımları tanıyabilmek ve kavrayabilmek |
| 2. | AutoLisp dili ile fonksiyon hazırlayıp kullanımını kavrayabilmek |
| 3. | CAM aşamalarını kavrayabilmek |
| 4. | Parça dizaynında bilgisayar destekli tasarım hakkında bilgi sahibi olmak |
| 5. | Parça dizaynında bilgisayar destekli tasarım hakkında bilgi sahibi olmak |
| 1. | AutoCAD 2005 ve AutoCADLT 2005, George Omura, ISBN:975-297-565-8 |
| 2. | AutoCADProf.Dr.Muammer Nalbant, ISBN:975-295-272-0 |
| 3. | Bilgisayar Destekli Kulaklı Pulluk Aktif Yüzey Tasarımı, Tuna Doğan, Yayımlanmamış doktora tezi |
| 4. | CNC Parça Programlama,DavidGibbs,Milli Eğitim Bakanlığı,ISBN:975-11-0865- |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 2 | 20 | 20 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-5 | ||||||||||||