
| Ders Kodu | : ZTM539 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu dersin amacı öğrencilerin; Hassas Tarımın temel yaklaşımını kavramalarını, ilgili donanım ve yazılımları tanımalarını ve kullanmalarını, uygulama haritalarının üretilmesini ve kullanımını, karar vermede verileri etkin olarak kullanmalarını ve dünya genelinde Hassas Tarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimi edinmelerini sağlamak.
Küresel konum belirleme sistemleri, Coğrafi bilgi sistemleri, verim ölçüm ve haritalama sistemleri, Tarımsal üretimde değişkenlik kavramı, heterojeniteyi dikkate alan örnekleme yöntemleri ve araçları, toprak elektriksel geçirgenliği, uzaktan algılama, değişken düzeyli uygulama teknolojisi, değişken düzeyli uygulama haritaları ve yazılımları, GPS destekli dümenleme sistemleri, Tarım robotları
| Prof. Dr. Saadettin YILDIRIM |
| 1. | Küresel konum belirleme sistemlerini ve bu sistemlerin Hassas Tarımda kullanımını kavrayabilme. |
| 2. | Tarla ve bitkiye ait özelliklerin ölçülmesini, haritalanmasını ve ilgili donanımların ve yazılımların kullanımını kavrayabilme. |
| 3. | Coğrafi Bilgi Sistemlerini ve bu sistemlerin kullanımını kavrayabilme. |
| 4. | Değişken düzeyli uygulama yapabilmek için “Uygulama Haritası” oluşturabilme. |
| 5. | Tarım robotları ve kullanımlarını kavrayabilme. |
| 6. | İleri tarım teknolojileri ile ilgili dünya genelinde bilgi birikimi oluşturabilme ve gelecekle ilgili projeksiyon oluşturabilme. |
| 1. | Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar, Atilla Sesören, Mart Matbaacılık S.Ltd.Şti |
| 2. | Hassas Uygulamalı Tarım Teknolojisi, Vahit Kirişçi, M.Keskin, S.M.Say,S.G.Keskin, ISBN:975-591-066-2 |
| 3. | Precision Farming- factors influencing profitability. 1999. Batte,M.T., Northern Ohio Crops Day meeting, Wood County,January 21,Ohio-USA |
| 4. | Precision Farming Adoption and Use in Ohio: 2003. Batte,M.T, and Arnholt,M.W., a case studies of six leading-edge adopters, Computers and Electronics in Agriculture 38 (2003) 125-139 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ödev | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Dönem Ödevi | 1 | 0 | 18 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |