
| Ders Kodu | : KYL505 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu ders çerçevesinde, toplum, toplumsal yapı, ekonomik yapı ve toplumsal değişme, toplumsal yapıyı etkileyen toplumsal, siyasal, ekonomik, tarihi ve kültürel öğeler analiz edilmektedir. Bu kavramlar çerçevesinde Türkiye’nin yaşanan sosyo-ekonomik ve siyasi kimliğinin ve sorunlarının tanımlanması hedeflenmektedir.
Türkiye'de etnik ve dinsel grupların sınıflandırılması; toplumsal köken, dil, din-devlet, mezhep ve siyaset ilişkileri; "Kültürel Kimlik" tartışmaları; Toplumsal yapının etnik ve kültürel temelde tartışılması ve bu konuda siyasete yansıyan sorunlar ele alınacaktır. Derste Türkiye’de modernliğin gelişimi, sonuçları ve modernlik, tartışmaları değerlendirilmektedir. Rasyonellikle ilgili özellikle eleştirel kuramın savları incelenmektedir.
| Prof. Dr. Atakan HATİPOĞLU |
| 1. | • Öğrenciler Türk siyasetini değerlendirme yapabilme yetisine sahip olacaklardır. |
| 2. | • Öğrenciler derste verilen aşamaları takip ederek, var olan sorunları analiz edebilme ve bu sorunların çözümü için yeni politikalar üretebilme yeteneği kazanacaklardır. |
| 3. | • Türkiye’de siyasa oluşturma süreçlerinde yer alan aktörlerin rolleri ve bu aktörlerin yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olacaklardır. Türk siyasal yaşamındaki değişim ve dönüşümleri ve tarihsel kırılmaları değerlendirir, |
| 4. | • Türk siyasal hayatında değişmeyen sorunları tarihsel ve ekonomik perspektiften değerlendirir |
| 5. | • Türk siyasal yaşamındaki güncel sorunları tarihsel devamlılık çerçevesinde değerlendirir |
| 1. | • Bayramoğlu, Ali “Asker ve Siyaset,” Bir Zümre Bir Parti: Türkiye’de Ordu, der. Ahmet İnsel ve Ali Bayramoğlu İstanbul, Birikim, 2004, ss. |
| 2. | • Berzeg Kazım, Liberalizm Demokrasi, Kapıkulu Geleneği, Liberte Yayınları, Ankara. |
| 3. | • Bora, Tanıl, Türkiye Sağının Üç Hali, Milliyetçilik, Muhafazakârlık, İslamcılık, Birikim Yayınları, 1998. |
| 4. | • Cizre Ümit, “Egemen İdeoloji ve Türk Silahlı Kuvvetleri,” Bir Zümre Bir Parti: Türkiye’de Ordu . |
| 5. | • Dursun, Davut “Dünden Bugüne Dönüşen Türkiye’nin Genel Eğilimleri ve Dinamikleri,” derleyenler Davut Dursun, Burhanettin Duran ve Hamza Al, İstanbul: Alfa, 2007 |
| 6. | • Heper, Metin, Türkiye’de Devlet Geleneği, Doğu Batı Yayınları, 2006. |
| 7. | • Erdoğan Mustafa, Türkiye’de Anayasalar ve Siyaset, Ankara: Liberte, 2001. |
| 8. | • Kemal Kirişçi ve Gareth M. Winrow, Kürt Sorunu: Kökeni ve Gelişimi, İstanbul, Tarih Vakfı Yurt yayınları, 1997. |
| 9. | • Keyder, Çağlar, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 1999. |
| 10. | • Kongar Emre, Toplumsal Değişme ve Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1995 |
| 11. | • Köker, Levent, Modernleşme, Kemalizm ve Demokrasi, İletişim Yayınları, 2011. |
| 12. | • Küçükömer, İdris, Batılılaşma ve Düzenin Yabancılaşması, Bağlam Yayıncılık, 2004. |
| 13. | • Mardin, Şerif, Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, İletişim Yayınları, 2011. |
| 14. | • Mardin, Şerif. 1996. “Türk Siyasasını Açıklayabilecek Bir Anahtar: Merkez Çevre İlişkileri.” Türkiye’de Siyaset: Süreklilik ve Değişim içinde. İstanbul: Der Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 3 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 130 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||