
| Ders Kodu | : MME537 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu derste; Tersine mühendislik uygulamaları yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır. Mühendislik uygulamaları dahilinde yeni sistemler tasarlamak, tasarımı gerçekleştirilen sistemi analiz etmek, analiz sonuçlarını belirli sistem parametreleri göz önünde bulundurularak optimize etmek ve parça üretim sisteminde seçilen malzemelerin dinamik analizini yapmaktır.
3B Optik Ölçme için sistemin Kurulması, Kalibrasyon yapılması,Tarama yapılması, Verilerin Optimize edilmesi, Tersine Mühendislik, Kalite Kontrol Yapılması, Fotogrametrik ölçüm için sistemin kurulması, Yardımcı ekipmanların konumlandırılması,Çekim yapılması, Fotoğrafların sayısallaştırılması, Noktaların export edilmesi
| Dr. Öğr. Üyesi Mustafa TİMUR |
| 1. | 3D Optik ölçme Yapmak |
| 2. | Fotogrametrik ölçüm yapmak |
| 3. | Tersine Mühendislik için Parça Tasarlayabilmek |
| 4. | Tersine Mühendislik için Parça Analizi Yapmak |
| 5. | Üretilen Parçaların Sistemde çalışması için Kalite Kontrolünü Yapmak |
| 1. | 1. Kadir GÖK, Revers Eng., 1. Baskı, Seçkin Yayınevi, 2020. |
| 2. | 2. Python QT 3.2.3 Eğitim Seti Revers Engineering. Haziran 2019. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 3 | 112 |
| Ödev | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 3 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 3 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 203 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | |||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||